1 ETIK-OL-NOLIB-NEGRES graph concept-ek.
 
     3  Ebben a dokumentacioban graph concept tervek es azok megvalositasarol irok. 
 
     4 A felsorolt rutinok, osztalyok egyaltalan nem kikristalyosodottak, 1-1 elemi 
 
     5 operacio elvegzesere gyakran tobb mod is rendelkezesre all. A tervezesi fazisban pont annak kell kiderulnie, hogy milyen metodusok tavolithatok el, s milyen 
 
     8  Megvalositottunk egy graph osztalyt mely listaban tarolja a pontokat, 
 
     9 az 1 pontbol kiindulo eleket, s az 1 pontba bemeno eleket. Konstrualni lehet 
 
    10 ures grafot, hozzaadni pontokat, eleket. Az incidenciat node_iteratorok-kal 
 
    11 ill. edge_iteratorokkal lehet megfigyelni. Adott tovabba 1 template osztaly, 
 
    12 a graf pontjaihoz vagy eleihez tetszoleges tipusu property hozzarendelesere, 
 
    13 a jelen megvalositas ezeket vektorben tarolja. Fontos azonban, hogy ezen 
 
    14 property_vector csak azokra a graf-objektumokra ervenyes, melyek 
 
    15 letrehozasanak pillanataban a grafhoz tartoznak. 
 
    17 marci_bfs.hh	      //bfs, tejesen kiserleti
 
    18 marci_graph_demo.cc  //peldaprogi a lisas graf hasznalatahoz
 
    19 marci_list_graph.hh  //list_graph megvalositas
 
    20 marci_max_flow.hh     //folyam, kiserleti
 
    21 marci_property_vector.hh //property vector megvalosites indexelt grafokhoz	
 
    22 graf es iterator tipusok:
 
    27 trivialis node iterator, csak cimezni lehet vele, pl property vectort
 
    29 class each_node_iterator;
 
    30 node iterator a graf pontjainak bejarasara, node_iterator-ra konvertalhato
 
    33 trivialis edge iterator, csak cimezni lehet vele, pl property vectort
 
    35 class each_edge_iterator;
 
    36 edge iterator a graf osszes elenek bejarasara
 
    38 class out_edge_iterator;
 
    39 edge iterator 1 pont ki eleinek bejarasara, edge_iterator-ra konvertalhato
 
    41 class in_edge_iterator;
 
    42 edge iterator 1 pont be eleinek bejarasara, edge_iterator-ra konvertalhato
 
    44 class sym_edge_iterator;
 
    45 edge iterator 1 pont be es ki eleinek bejarasara, edge_iterator-ra
 
    52 A graf osztaly fobb publikus metodusai, az alapveto hasznalathoz:
 
    53 Hasonlo funkciok megvalosithatok 1 kesobb leirt modon, illetve 
 
    54 ezek kozul nehany az iteratorok metodusaival, megis azt javasolnam, hogy az 
 
    55 iteratorok metodusait ne hasznaljuk. Miert? Azt  szeretnenk, ha 1 ponthalmazon 
 
    56 van 2 graf, es csak az elhalmazhoz keszitunk uj iteratorokat, akkor pl 1 pont 
 
    57 out-edge-iteratora megkaphato legyen a grafbol es a node_iteratorbol. Ezert 
 
    58 out_edge_iterator(const node_iterator&) hasznalata nem javasolt, 
 
    59 esetleg majd szamuzzuk a concept-bol, s akkor nem nesz baj. 
 
    61 each_node_iterator first_node();
 
    62 each_edge_iterator first_edge();
 
    63 out_edge_iterator first_out_edge(const node_iterator&);
 
    64 in_edge_iterator first_in_edge(const node_iterator&);
 
    65 sym_edge_iterator first_sym_edge(const node_iterator&);
 
    67 node_iterator tail(const edge_iterator&);
 
    68 node_iterator head(const edge_iterator&);
 
    70 node_iterator a_node(const out_edge_iterator&);
 
    71 node_iterator a_node(const in_edge_iterator&);
 
    72 node_iterator a_node(const sym_edge_iterator&);
 
    73 //az out, in or sym edge iterator rogzitett pontjara ad 1 node_iterator-t
 
    75 node_iterator b_node(const out_edge_iterator&);
 
    76 node_iterator b_node(const in_edge_iterator&);
 
    77 node_iterator b_node(const sym_edge_iterator&);
 
    78 //az out, in or sym edge iterator nem rogzitett pontjara ad 1 node_iterator-t
 
    80 //node_iterator invalid_node();
 
    81 //edge_iterator invalid_edge();
 
    82 //out_edge_iterator invalid_out_edge();
 
    83 //in_edge_iterator invalid_in_edge();
 
    84 //sym_edge_iterator invalid_sym_edge();
 
    86 //az iteratorok ures konstruktorai meghatarozatlan 
 
    87 tartalmu konstruktort adnak vissza, ezekkel a matodusokkal 
 
    88 lehet ervenytelent csinalni.
 
    89 Lehet hogy ezt az ures konstruktorral kellene, tessek vitatkozni.
 
    91 Kiserleti cellal ugyanezen fv-ek mas stilusu megvalositasai:
 
    93 void get_first(each_node_iterator&);
 
    94 void get_first(each_edge_iterator&);
 
    95 void get_first(out_edge_iterator&, const node_iterator&);
 
    96 void get_first(in_edge_iterator&, const node_iterator&);
 
    97 void get_first(sym_edge_iterator&, const node_iterator&);
 
    99 void get_tail(node_iterator&, const edge_iterator&);
 
   100 void get_head(node_iterator&, const edge_iterator&);
 
   102 void get_a_node(node_iterator&, const out_edge_iterator&);
 
   103 void get_a_node(node_iterator&, const in_edge_iterator&);
 
   104 void get_a_node(node_iterator&, const sym_edge_iterator&);
 
   106 void get_b_node(node_iterator&, const out_edge_iterator&);
 
   107 void get_b_node(node_iterator&, const in_edge_iterator&);
 
   108 void get_b_node(node_iterator&, const sym_edge_iterator&);
 
   110 //void get_invalid(node_iterator&);
 
   111 //void get_invalid(edge_iterator&);
 
   112 //void get_invalid(out_edge_iterator&);
 
   113 //void get_invalid(in_edge_iterator&);
 
   114 //void get_invalid(sym_edge_iterator&);
 
   116 Pontok azonositasara de meginkabb property vectorokhoz:
 
   118 int id(const node_iterator&);
 
   119 int id(const edge_iterator&);
 
   121 Pontok es elek hozzaadasanak metodusai:
 
   123 node_iterator add_node();
 
   124 edge_iterator add_edge(const node_iterator&, const node_iterator&);
 
   126 Hogy konnyebb legyen a progikat tesztelni, nehany stream utasitas:
 
   127 ezek nem a list_graph metodusai
 
   129 friend std::ostream& operator<<(std::ostream&, const node_iterator&);
 
   130 friend std::ostream& operator<<(std::ostream&, const edge_iterator&);
 
   132 node_iterator metodusai:
 
   136 ezek nem tagfuggvenyek:
 
   137 friend bool operator==(const node_iterator&, const node_iterator&);
 
   138 friend bool operator!=(const node_iterator& u, const node_iterator& v);
 
   140 each_node_iterator metodusai:
 
   141 ez publikusan szarmazik a node_iterator-bol, tehat a fentiek is.
 
   142 each_node_iterator();
 
   143 each_node_iterator& operator++();
 
   145 edge_iterator metodusai:
 
   150 friend bool operator==(const edge_iterator&, const edge_iterator&);
 
   151 friend bool operator!=(const edge_iterator&, const edge_iterator&);
 
   153 //node_iterator tail_node() const;		nem javasolt
 
   154 //node_iterator head_node() const;		nem javasolt
 
   156 each_edge_iterator metodusai:
 
   157 edge_iterator-bol szarmazik
 
   158 each_edge_iterator();
 
   159 each_edge_iterator& operator++();
 
   161 out_edge_iterator metodusai:
 
   162 edge_iterator-bol szarmazik
 
   164 //out_edge_iterator(const node_iterator&);	nem javasolt
 
   165 out_edge_iterator& operator++();
 
   166 //node_iterator a_node() const;		nem javasolt
 
   167 //node_iterator b_node() const; 
 
   170 in_edge_iterator metodusai: 
 
   171 edge_iterator-bol szarmazik
 
   173 //in_edge_iterator(const node_iterator&);	nem javasolt
 
   174 in_edge_iterator& operator++();
 
   175 //node_iterator a_node() const;		nem javasolt
 
   176 //node_iterator b_node() const; 
 
   179 sym_edge_iterator metodusai:
 
   180 edge_iterator-bol szarmazik
 
   182 //sym_edge_iterator(const node_iterator&);	nem javasolt
 
   183 sym_edge_iterator& operator++();
 
   184 //node_iterator a_node() const;		nem javasolt
 
   185 //node_iterator b_node() const; 
 
   187 Node propery array-okrol:
 
   189 template <typename graph_type, typename T>
 
   190 class node_property_vector; 
 
   194 node_property_vector(graph_type&);
 
   195 void put(graph_type::node_iterator, const T&);
 
   196 T get(graph_type::node_iterator);
 
   198 Ugyanez edge_property_array-okkal
 
   200 template <typename graph_type, typename T>
 
   201 class edge_property_vector;
 
   203 edge_property_vector(graph_type&);
 
   204 void put(graph_type::edge_iterator, const T&);
 
   205 get(graph_type::edge_iterator);
 
   207  Ennyi nem javasolas utan, meg nehany szo.
 
   208  Alparral ugy gondoltuk, hogy az iterator 1 olyan egyszeru objetum legyen 
 
   209 csak, mellyel, ha ervenyes, akkor lehet tovabblepni 1 pont vagy ellistaban. 
 
   210 Az hogy valamilyen pont-iteratorbeol el-iteratort csinalunk, igenis legyen a 
 
   211 graf objektum feladata, hiszen igy lehet csinelni ugyanazon a ponthalmazon
 
   212 tobb grafot ugyanazon pont-iteratorokkal.
 
   213  Sokkal komolyabb kerdesek merultek fel azzal kapcsolatban, hogy hogyan adjuk 
 
   214 at a propertyket az algoritmusoknak, algoritmus-objektumoknak.