[Lemon-commits] [lemon_svn] marci: r59 - hugo/trunk/src/work
Lemon SVN
svn at lemon.cs.elte.hu
Mon Nov 6 20:37:04 CET 2006
Author: marci
Date: Fri Jan 30 15:50:10 2004
New Revision: 59
Added:
hugo/trunk/src/work/graph_concept.txt
Log:
some informations on the upper-cased new graph concept
Added: hugo/trunk/src/work/graph_concept.txt
==============================================================================
--- (empty file)
+++ hugo/trunk/src/work/graph_concept.txt Fri Jan 30 15:50:10 2004
@@ -0,0 +1,189 @@
+ETIK-OL-NOLIB-NEGRES full feature graph minimum concept.
+
+ Regota filozunk rajta hogy hogy is kene kinezni a fent emlitett concept-nek,
+most 1 egesz konkret javaslatot irnek. A fo cel, hogy lenyegeben
+minden operaciot a graf vegezzen, es az iteratorok csak vmi leiro szerepet
+toltsenek be. Azt is megfigyeltuk, hogy a fo technikai nehezseg, hogy a c++
+nem tud a visszateresi ertek alapjan megkulonboztetni fuggvenyeket. Ennek
+megfeleloen 2 javaslatot irok most. Az egyikben a fv altal kiszamolt erteket
+az egyik operandusban kapjuk vissza, a masikban egy tag-template specializacip
+eredmenyekent balra adja vissza a cuccot. Nehol referencia van irva ahol nem
+kell, ezen ne tessek fonnakadni.
+
+class Graph;
+
+class NodeIt;
+trivialis node iterator, csak cimezni lehet vele, pl property vectort
+class EachNodeIt;
+node iterator a graf pontjainak bejarasara, NodeIt-e konvertalhato
+
+class EdgeIt;
+trivialis edge iterator, csak cimezni lehet vele, pl property vectort
+class EachEdgeIt;
+edge iterator a graf osszes elenek bejarasara
+class OutEdgeIt;
+edge iterator 1 pont ki eleinek bejarasara, EdgeIt-e konvertalhato
+class InEdgeIt;
+edge iterator 1 pont be eleinek bejarasara, EdgeIt-e konvertalhato
+class SymEdgeIt;
+edge iterator 1 pont be es ki eleinek bejarasara, EdgeIt-e konvertalhato
+
+Az iteratorok ures konstruktorai invalid iteratort konstrualnak.
+
+template<typename ValueType> class NodeMap;
+template<typename ValueType> class EdgeMap;
+
+Graph();
+default constructor
+
+A kovetkezo cuccokbol kell valasztani:
+
+NodeIt tail(const EdgeIt) const;
+NodeIt head(const EdgeIt) const;
+
+NodeIt aNode(const OutEdgeIt) const;
+NodeIt aNode(const InEdgeIt) const;
+NodeIt aNode(const SymEdgeIt) const;
+az out, in or sym edge iterator rogzitett pontjara ad 1 NodeIt-t
+
+NodeIt bNode(const OutEdgeIt) const;
+NodeIt bNode(const InEdgeIt) const;
+NodeIt bNode(const SymEdgeIt) const;
+az out, in or sym edge iterator nem rogzitett pontjara ad 1 NodeIt-t
+
+EachNodeIt first<EachNodeIt>() const;
+EachEdgeIt first<EachEdgeIt>() const;
+OutEdgeIt first<OutEdgeIt>(const NodeIt) const;
+InEdgeIt first<InEdgeIt>(const NodeIt) const;
+SymEdgeIt first<SymEdgeIt>(const NodeIt) const;
+EachNodeIt get<EachNodeIt>(const NodeIt) const; ??? konverzio miatt
+EachEdgeIt get<EachEdgeIt>(const EdgeIt) const; ??? konverzio miatt
+OutEdgeIt get<OutEdgeIt>(const NodeIt, const EdgeIt) const; ??? konverzio miatt
+InEdgeIt get<InEdgeIt>(const NodeIt, const EdgeIt) const; ??? konverzio miatt
+SymEdgeIt get<SymEdgeIt>(const NodeIt, const EdgeIt) const; ??? konverzio miatt
+
+A masik lehetoseg pedig:
+
+void getTail(NodeIt&, const EdgeIt) const;
+void getHead(NodeIt&, const EdgeIt) const;
+
+void getANode(NodeIt&, const OutEdgeIt) const;
+void getANode(NodeIt&, const InEdgeIt) const;
+void getANode(NodeIt&, const SymEdgeIt) const;
+
+void getBNode(NodeIt&, const OutEdgeIt) const;
+void getBNode(NodeIt&, const InEdgeIt) const;
+void getBNode(NodeIt&, const SymEdgeIt) const;
+
+void getFirst(EachNodeIt&) const;
+void getFirst(EachEdgeIt&) const;
+void getFirst(OutEdgeIt&, const NodeIt) const;
+void getFirst(InEdgeIt&, const NodeIt) const;
+void getFirst(SymEdgeIt&, const NodeIt) const;
+void get(EachNodeIt&, const NodeIt) const; ??? konverzio miatt
+void get(EachEdgeIt&, const EdgeIt) const; ??? konverzio miatt
+void get(OutEdgeIt&, const NodeIt, const EdgeIt) const; ??? konverzio miatt
+void get(InEdgeIt&, const NodeIt, const EdgeIt) const; ??? konverzio miatt
+void get(SymEdgeIt&, const NodeIt, const EdgeIt) const; ??? konverzio miatt
+
+Itt er veget az alternativ ize.
+
+Pontok azonositasara de meginkabb property vectorokhoz:
+
+int id(const NodeIt&) const;
+int id(const EdgeIt&) const;
+
+int nodeNum() const;
+int edgeNum() const;
+
+Pontok es elek hozzaadasanak metodusai:
+
+NodeIt addNode();
+EdgeIt addEdge(const NodeIt, const NodeIt);
+
+void deleteNode(const NodeIt);
+void deleteEdge(const EdgeIt);
+
+void setTail(const NodeIt); vagy void setTail(NodeIt); nem tom
+void setHead(const NodeIt); vagy void setHead(NodeIt); nem tom
+
+Hogy konnyebb legyen a progikat tesztelni, nehany stream utasitas:
+ezek nem a ListGraph metodusai
+
+friend std::ostream& operator<<(std::ostream&, const NodeIt&);
+friend std::ostream& operator<<(std::ostream&, const EdgeIt&);
+
+AZ iteratorok leptetesere ket lehetoseg van, az iterator ++ operatora, a
+masik pedig
+It G.next(It) const;
+const G.next(const It) const;
+It& G.setNext(It&) const; G.goNext(It&) const; G.moveNext(It&) const; mi a jobb szo?
+
+Kerdes: A bool valid()-nak ki kell-e jelenteni magarol, hogy const??
+NodeIt metodusai:
+NodeIt();
+bool valid() const;
+ezek nem tagfuggvenyek:
+friend bool operator==(const NodeIt&, const NodeIt&);
+friend bool operator!=(const NodeIt&, const NodeIt&);
+
+EachNodeIt metodusai:
+ez publikusan szarmazik a NodeIt-bol, tehat a fentiek is.
+EachNodeIt();
+EachNodeIt& operator++();
+
+EdgeIt metodusai:
+EdgeIt();
+bool valid() const;
+ezek nem tagfvek:
+friend bool operator==(const EdgeIt&, const EdgeIt&);
+friend bool operator!=(const EdgeIt&, const EdgeIt&);
+ujra tagfv-ek.
+
+EachEdgeIt metodusai:
+EdgeIt-bol szarmazik
+EachEdgeIt();
+EachEdgeIt& operator++();
+
+OutEdgeIt metodusai:
+EdgeIt-bol szarmazik
+OutEdgeIt();
+OutEdgeIt& operator++();
+
+InEdgeIt metodusai:
+EdgeIt-bol szarmazik
+InEdgeIt();
+InEdgeIt& operator++();
+
+SymEdgeIt metodusai:
+EdgeIt-bol szarmazik
+SymEdgeIt();
+SymEdgeIt& operator++();
+
+Ami itt kovetkezik az mar nem lenyeg, sot valtozni fog.
+
+Node propery array-okrol:
+
+template <typename ValueType>
+class NodeMap;
+
+metodusok:
+
+NodeMap(const Graph&);
+NodeMap(const Graph&, const ValueType);
+void set(Graph::NodeIt, const ValueType);
+//void put(Graph::NodeIt, const ValueType);
+ValueType get(Graph::NodeIt) const;
+
+Ugyanez edge_property_array-okkal
+
+template <typename ValueType>
+class EdgeMap;
+
+EdgeMap(const Graph&);
+EdgeMap(const Graph&, const ValueType);
+void set(Graph::EdgeIt, const ValueType);
+//void put(Graph::EdgeIt, const ValueType);
+ValueType get(Graph::EdgeIt) const;
+
+marci at cs.elte.hu
\ No newline at end of file
More information about the Lemon-commits
mailing list