COIN-OR::LEMON - Graph Library

source: lemon-0.x/src/include/bin_heap.h @ 273:e9024dad7fc1

Last change on this file since 273:e9024dad7fc1 was 258:94bafec4f56f, checked in by Mihaly Barasz, 16 years ago

bin_heap.hh atnevezese

File size: 6.5 KB
RevLine 
[39]1/* FIXME: Copyright ...
2 *
3 * This implementation is heavily based on STL's heap functions and
4 * the similar class by Alpar Juttner in IKTA...
5 */
6
7/******
8 *
[172]9 * BinHeap<ItemType, PrioType, ItemIntMap, [PrioCompare]>
[39]10 *
[172]11 * Ez az osztaly item-prioritas parok tarolasara alkalmas binaris kupacot
[39]12 * valosit meg.
[172]13 * A kupacban legfolul mindig az a par talalhato, amiben a prioritas a
[39]14 * legkisebb. (Gondolj a Dijkstra pont-tavolsag kupacara; igazabol ahhoz
15 * lett keszitve...)
16 *
[172]17 * Megjegyzes: a kupacos temakorokben a prioritast kulcsnak szoktak nevezni,
18 * de mivel ez zavaro tud lenni a property-map-es kulcs-ertek szohasznalata
19 * miatt, megprobaltunk valami semleges elnevezeseket kitalalni.
[39]20 *
21 * A hasznalatahoz szukseg van egy irhato/olvashato property_map-re, ami
[172]22 * az itemekhez egy int-et tud tarolni (ezzel tudom megkeresni az illeto
[39]23 * elemet a kupacban a csokkentes es hasonlo muveletekhez).
24 * A map-re csak referenciat tarol, ugy hogy a kupac elete folyan a map-nek
25 * is elnie kell. (???)
26 *
27 * Ketfele modon hasznalhato:
28 * Lusta mod:
[172]29 * set(Item, Prio) metodussal pakolunk a kupacba,
[39]30 * aztan o majd eldonti, hogy ez az elem mar benne van-e es ha igen, akkor
31 * csokkentettunk-e rajta, vagy noveltunk.
32 * Ehhez nagyon fontos, hogy az atadott property map inicializalva legyen
33 * minden szobajovo kulcs ertekre, -1 -es ertekkel!
34 * Es ilyen esetben a kulcsokrol lekerdezheto az allapotuk a state metodussal:
35 * (nem jart meg a kupacban PRE_HEAP=-1, epp a kupacban van IN_HEAP=0,
36 *  mar kikerult a kupacbol POST_HEAP=-2).
37 * Szoval ebben a modban a kupac nagyjabol hasznalhato property_map-kent, csak
[172]38 * meg meg tudja mondani a "legkisebb" prioritasu elemet. De csak nagyjabol,
[39]39 * hiszen a kupacbol kikerult elemeknek elvesz az ertekuk...
40 *
41 * Kozvetlen mod:
[172]42 * push(Item, Prio) metodussal belerakunk a kupacba (ha az illeto kulcs mar
[39]43 * benn volt, akkor gaz).
[172]44 * increase/decrease(Item i, Prio new_prio) metodusokkal lehet
45 * novelni/csokkenteni az illeto elemhez tartozo prioritast. (Ha nem volt
46 * megbenne a kupacban az illeto elem, vagy nem abba az iranyba valtoztattad
[39]47 * az erteket, amerre mondtad -- gaz).
48 *
49 * Termeszetesen a fenti ket modot ertelemszeruen lehet keverni.
50 * Ja es mindig nagyon gaz, ha belepiszkalsz a map-be, amit a kupac
51 * hasznal. :-))
52 *
53 *
54 * Bocs, most faradt vagyok, majd egyszer leforditom. (Misi)
55 *
56 */
57
58
[37]59#ifndef BIN_HEAP_HH
60#define BIN_HEAP_HH
61
62#include <vector>
63#include <utility>
64#include <functional>
65
[114]66namespace hugo {
[37]67
[172]68  template <typename Item, typename Prio, typename ItemIntMap,
69            typename Compare = std::less<Prio> >
[37]70  class BinHeap {
71
72  public:
[172]73    typedef Item                             ItemType;
[37]74    // FIXME: stl-ben nem ezt hivjak value_type -nak, hanem a kovetkezot...
[172]75    typedef Prio                             PrioType;
76    typedef std::pair<ItemType,PrioType>     PairType;
77    typedef ItemIntMap                       ItemIntMapType;
78    typedef Compare                          PrioCompare;
[37]79
80    /**
[172]81     * Each Item element have a state associated to it. It may be "in heap",
[37]82     * "pre heap" or "post heap". The later two are indifferent from the
83     * heap's point of view, but may be useful to the user.
84     *
[172]85     * The ItemIntMap _should_ be initialized in such way, that it maps
[37]86     * PRE_HEAP (-1) to any element to be put in the heap...
87     */
[39]88    enum state_enum {
[37]89      IN_HEAP = 0,
90      PRE_HEAP = -1,
91      POST_HEAP = -2
92    };
93
94  private:
95    std::vector<PairType> data;
96    Compare comp;
97    // FIXME: jo ez igy???
[172]98    ItemIntMap &iim;
[37]99
100  public:
[172]101    BinHeap(ItemIntMap &_iim) : iim(_iim) {}
102    BinHeap(ItemIntMap &_iim, const Compare &_comp) : comp(_comp), iim(_iim) {}
[37]103
104
105    int size() const { return data.size(); }
[41]106    bool empty() const { return data.empty(); }
[37]107
108  private:
109    static int parent(int i) { return (i-1)/2; }
110    static int second_child(int i) { return 2*i+2; }
[214]111    bool less(const PairType &p1, const PairType &p2) const {
[37]112      return comp(p1.second, p2.second);
113    }
114
115    int bubble_up(int hole, PairType p);
116    int bubble_down(int hole, PairType p, int length);
117
118    void move(const PairType &p, int i) {
119      data[i] = p;
[172]120      iim.set(p.first, i);
[37]121    }
122
[41]123    void rmidx(int h) {
124      int n = data.size()-1;
125      if( h>=0 && h<=n ) {
[172]126        iim.set(data[h].first, POST_HEAP);
[41]127        if ( h<n ) {
128          bubble_down(h, data[n], n);
129        }
130        data.pop_back();
131      }
132    }
133
[37]134  public:
135    void push(const PairType &p) {
136      int n = data.size();
137      data.resize(n+1);
138      bubble_up(n, p);
139    }
[172]140    void push(const Item &i, const Prio &p) { push(PairType(i,p)); }
[37]141
[172]142    Item top() const {
[37]143      // FIXME: test size>0 ?
144      return data[0].first;
145    }
[172]146    Prio topPrio() const {
[37]147      // FIXME: test size>0 ?
148      return data[0].second;
149    }
150
151    void pop() {
[41]152      rmidx(0);
153    }
154
[172]155    void erase(const Item &i) {
[221]156      rmidx(iim[i]);
[37]157    }
158
[214]159    Prio get(const Item &i) const {
[221]160      int idx = iim[i];
[37]161      return data[idx].second;
162    }
[214]163    Prio operator[](const Item &i) const {
164      return get(i);
165    }
[172]166    void set(const Item &i, const Prio &p) {
[221]167      int idx = iim[i];
[37]168      if( idx < 0 ) {
[172]169        push(i,p);
[37]170      }
[172]171      else if( comp(p, data[idx].second) ) {
172        bubble_up(idx, PairType(i,p));
[37]173      }
174      else {
[172]175        bubble_down(idx, PairType(i,p), data.size());
[37]176      }
177    }
178
[172]179    void decrease(const Item &i, const Prio &p) {
[221]180      int idx = iim[i];
[172]181      bubble_up(idx, PairType(i,p));
[37]182    }
[172]183    void increase(const Item &i, const Prio &p) {
[221]184      int idx = iim[i];
[172]185      bubble_down(idx, PairType(i,p), data.size());
[37]186    }
187
[172]188    state_enum state(const Item &i) const {
[221]189      int s = iim[i];
[39]190      if( s>=0 )
191        s=0;
192      return state_enum(s);
193    }
194
[37]195  }; // class BinHeap
196
197 
198  template <typename K, typename V, typename M, typename C>
199  int BinHeap<K,V,M,C>::bubble_up(int hole, PairType p) {
200    int par = parent(hole);
201    while( hole>0 && less(p,data[par]) ) {
202      move(data[par],hole);
203      hole = par;
204      par = parent(hole);
205    }
206    move(p, hole);
207    return hole;
208  }
209
210  template <typename K, typename V, typename M, typename C>
211  int BinHeap<K,V,M,C>::bubble_down(int hole, PairType p, int length) {
212    int child = second_child(hole);
213    while(child < length) {
214      if( less(data[child-1], data[child]) ) {
215        --child;
216      }
217      if( !less(data[child], p) )
218        goto ok;
219      move(data[child], hole);
220      hole = child;
221      child = second_child(hole);
222    }
223    child--;
224    if( child<length && less(data[child], p) ) {
225      move(data[child], hole);
226      hole=child;
227    }
228  ok:
229    move(p, hole);
230    return hole;
231  }
232
[114]233} // namespace hugo
[37]234
235#endif // BIN_HEAP_HH
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.