graph_displayer_canvas-node.cc
author hegyi
Fri, 06 Jan 2006 16:07:08 +0000
branchgui
changeset 114 0ace7edbb06f
parent 94 adfdc2f70548
child 154 65c1b103443d
permissions -rwxr-xr-x
In algorithm window maps can be selected and reated through MapSelector widget.
ladanyi@53
     1
#include "graph_displayer_canvas.h"
alpar@59
     2
#include <cmath>
hegyi@28
     3
hegyi@28
     4
alpar@62
     5
int GraphDisplayerCanvas::changeNodeRadius (std::string mapname, Node node)
hegyi@28
     6
{
hegyi@31
     7
  Graph::NodeMap<double> * actual_map;
hegyi@48
     8
  double min, max;
hegyi@96
     9
  min=(mytab.mapstorage).minOfNodeMap(mapname);
hegyi@96
    10
  max=(mytab.mapstorage).maxOfNodeMap(mapname);
hegyi@96
    11
  actual_map=((mytab.mapstorage).nodemap_storage)[mapname];
hegyi@81
    12
hegyi@81
    13
  if(node==INVALID)
hegyi@31
    14
    {
hegyi@96
    15
      for (NodeIt i((mytab.mapstorage).graph); i!=INVALID; ++i)
hegyi@81
    16
	{
hegyi@81
    17
	  double v=fabs((*actual_map)[i]);
hegyi@81
    18
	  int w;
hegyi@81
    19
	  if(min==max)
hegyi@81
    20
	    {
hegyi@81
    21
	      w=(int)(node_property_defaults[N_RADIUS]);
hegyi@81
    22
	    }
hegyi@81
    23
	  else
hegyi@81
    24
	    {
hegyi@81
    25
	      w=(int)(MIN_NODE_RADIUS+(v-min)/(max-min)*(MAX_NODE_RADIUS-MIN_NODE_RADIUS));
hegyi@81
    26
	    }
hegyi@81
    27
	  if(w>=0)
hegyi@81
    28
	    {
hegyi@81
    29
	      double x1, y1, x2, y2;
hegyi@81
    30
	      x1=nodesmap[i]->property_x1().get_value();
hegyi@81
    31
	      x2=nodesmap[i]->property_x2().get_value();
hegyi@81
    32
	      y1=nodesmap[i]->property_y1().get_value();
hegyi@81
    33
	      y2=nodesmap[i]->property_y2().get_value();
hegyi@81
    34
	      nodesmap[i]->property_x1().set_value((x1+x2)/2-w);
hegyi@81
    35
	      nodesmap[i]->property_x2().set_value((x1+x2)/2+w);
hegyi@81
    36
	      nodesmap[i]->property_y1().set_value((y1+y2)/2-w);
hegyi@81
    37
	      nodesmap[i]->property_y2().set_value((y1+y2)/2+w);
hegyi@81
    38
	    }
hegyi@81
    39
	}
hegyi@31
    40
    }
hegyi@31
    41
  else
hegyi@31
    42
    {
hegyi@81
    43
      //I think only new nodes use this case
hegyi@81
    44
//       int w=(int)(*actual_map)[node];
hegyi@81
    45
      int w=(int)(node_property_defaults[N_RADIUS]);
hegyi@81
    46
      if(w>=0)
hegyi@81
    47
	{
hegyi@81
    48
	  double x1, y1, x2, y2;
hegyi@81
    49
	  x1=nodesmap[node]->property_x1().get_value();
hegyi@81
    50
	  x2=nodesmap[node]->property_x2().get_value();
hegyi@81
    51
	  y1=nodesmap[node]->property_y1().get_value();
hegyi@81
    52
	  y2=nodesmap[node]->property_y2().get_value();
hegyi@81
    53
	  nodesmap[node]->property_x1().set_value((x1+x2)/2-w);
hegyi@81
    54
	  nodesmap[node]->property_x2().set_value((x1+x2)/2+w);
hegyi@81
    55
	  nodesmap[node]->property_y1().set_value((y1+y2)/2-w);
hegyi@81
    56
	  nodesmap[node]->property_y2().set_value((y1+y2)/2+w);
hegyi@81
    57
	}
hegyi@31
    58
    }
hegyi@81
    59
  return 0;
hegyi@81
    60
};
hegyi@31
    61
hegyi@81
    62
int GraphDisplayerCanvas::resetNodeRadius (Node node)
hegyi@81
    63
{
hegyi@81
    64
  double min, max;
hegyi@81
    65
  min=node_property_defaults[N_RADIUS];
hegyi@81
    66
  max=node_property_defaults[N_RADIUS];
hegyi@96
    67
  Graph::NodeMap<double> actual_map((mytab.mapstorage).graph,node_property_defaults[N_RADIUS]);
hegyi@81
    68
  
hegyi@28
    69
  if(node==INVALID)
hegyi@28
    70
    {
hegyi@96
    71
      for (NodeIt i((mytab.mapstorage).graph); i!=INVALID; ++i)
hegyi@28
    72
	{
ladanyi@91
    73
	  double v=fabs(actual_map[i]);
hegyi@48
    74
	  int w;
hegyi@48
    75
	  if(min==max)
hegyi@48
    76
	    {
hegyi@48
    77
	      w=(int)(node_property_defaults[N_RADIUS]);
hegyi@48
    78
	    }
hegyi@48
    79
	  else
hegyi@48
    80
	    {
hegyi@48
    81
	      w=(int)(MIN_NODE_RADIUS+(v-min)/(max-min)*(MAX_NODE_RADIUS-MIN_NODE_RADIUS));
hegyi@48
    82
	    }
hegyi@28
    83
	  if(w>=0)
hegyi@28
    84
	    {
hegyi@28
    85
	      double x1, y1, x2, y2;
hegyi@31
    86
	      x1=nodesmap[i]->property_x1().get_value();
hegyi@31
    87
	      x2=nodesmap[i]->property_x2().get_value();
hegyi@31
    88
	      y1=nodesmap[i]->property_y1().get_value();
hegyi@31
    89
	      y2=nodesmap[i]->property_y2().get_value();
hegyi@28
    90
	      nodesmap[i]->property_x1().set_value((x1+x2)/2-w);
hegyi@28
    91
	      nodesmap[i]->property_x2().set_value((x1+x2)/2+w);
hegyi@28
    92
	      nodesmap[i]->property_y1().set_value((y1+y2)/2-w);
hegyi@28
    93
	      nodesmap[i]->property_y2().set_value((y1+y2)/2+w);
hegyi@28
    94
	    }
hegyi@28
    95
	}
hegyi@28
    96
    }
hegyi@28
    97
  else
hegyi@28
    98
    {
hegyi@31
    99
      //I think only new nodes use this case
ladanyi@91
   100
//       int w=(int)actual_map[node];
hegyi@31
   101
      int w=(int)(node_property_defaults[N_RADIUS]);
hegyi@28
   102
      if(w>=0)
hegyi@28
   103
	{
hegyi@28
   104
	  double x1, y1, x2, y2;
hegyi@31
   105
	  x1=nodesmap[node]->property_x1().get_value();
hegyi@31
   106
	  x2=nodesmap[node]->property_x2().get_value();
hegyi@31
   107
	  y1=nodesmap[node]->property_y1().get_value();
hegyi@31
   108
	  y2=nodesmap[node]->property_y2().get_value();
hegyi@28
   109
	  nodesmap[node]->property_x1().set_value((x1+x2)/2-w);
hegyi@28
   110
	  nodesmap[node]->property_x2().set_value((x1+x2)/2+w);
hegyi@28
   111
	  nodesmap[node]->property_y1().set_value((y1+y2)/2-w);
hegyi@28
   112
	  nodesmap[node]->property_y2().set_value((y1+y2)/2+w);
hegyi@28
   113
	}
hegyi@28
   114
    }
hegyi@28
   115
  return 0;
hegyi@28
   116
};
hegyi@28
   117
alpar@62
   118
int GraphDisplayerCanvas::changeNodeColor (std::string mapname, Node node)
hegyi@28
   119
{  
hegyi@28
   120
hegyi@28
   121
  //function maps the range of the maximum and
hegyi@28
   122
  //the minimum of the nodemap to the range of
hegyi@28
   123
  //green in RGB
hegyi@28
   124
hegyi@31
   125
  Graph::NodeMap<double> * actual_map;
hegyi@96
   126
  actual_map=((mytab.mapstorage).nodemap_storage)[mapname];
hegyi@81
   127
hegyi@81
   128
  double max, min;
hegyi@81
   129
hegyi@96
   130
  max=(mytab.mapstorage).maxOfNodeMap(mapname);
hegyi@96
   131
  min=(mytab.mapstorage).minOfNodeMap(mapname);
hegyi@81
   132
hegyi@81
   133
  if(node==INVALID)
hegyi@31
   134
    {
hegyi@81
   135
hegyi@96
   136
      for (NodeIt i((mytab.mapstorage).graph); i!=INVALID; ++i)
hegyi@81
   137
	{
hegyi@81
   138
	  Gdk::Color color;
hegyi@81
   139
hegyi@81
   140
	  double w=(*actual_map)[i];
hegyi@81
   141
hegyi@81
   142
	  if(max!=min)
hegyi@81
   143
	    {
hegyi@81
   144
	      color.set_rgb_p (0, 0, 100*(w-min)/(max-min));
hegyi@81
   145
	    }
hegyi@81
   146
	  else
hegyi@81
   147
	    {
hegyi@81
   148
	      color.set_rgb_p (0, 0, 100);
hegyi@81
   149
	    }
hegyi@81
   150
hegyi@81
   151
	  nodesmap[i]->property_fill_color_gdk().set_value(color);
hegyi@81
   152
	}
hegyi@31
   153
    }
hegyi@31
   154
  else
hegyi@31
   155
    {
hegyi@81
   156
      Gdk::Color color;
hegyi@81
   157
hegyi@81
   158
      double w=(*actual_map)[node];
hegyi@81
   159
hegyi@81
   160
      if(max!=min)
hegyi@81
   161
	{
hegyi@81
   162
	  color.set_rgb_p (0, 0, 100*(w-min)/(max-min));
hegyi@81
   163
	}
hegyi@81
   164
      else
hegyi@81
   165
	{
hegyi@81
   166
	  color.set_rgb_p (0, 0, 100);
hegyi@81
   167
	}
hegyi@81
   168
hegyi@81
   169
      nodesmap[node]->property_fill_color_gdk().set_value(color);
hegyi@31
   170
    }
hegyi@81
   171
  return 0;
hegyi@81
   172
};
hegyi@81
   173
hegyi@81
   174
int GraphDisplayerCanvas::resetNodeColor (Node node)
hegyi@81
   175
{  
hegyi@81
   176
hegyi@81
   177
  //function maps the range of the maximum and
hegyi@81
   178
  //the minimum of the nodemap to the range of
hegyi@81
   179
  //green in RGB
hegyi@81
   180
hegyi@96
   181
  Graph::NodeMap<double> actual_map((mytab.mapstorage).graph,node_property_defaults[N_COLOR]);
hegyi@31
   182
hegyi@31
   183
  double max, min;
hegyi@31
   184
hegyi@81
   185
  max=node_property_defaults[N_COLOR];
hegyi@81
   186
  min=node_property_defaults[N_COLOR];
hegyi@31
   187
hegyi@28
   188
  if(node==INVALID)
hegyi@28
   189
    {
hegyi@28
   190
hegyi@96
   191
      for (NodeIt i((mytab.mapstorage).graph); i!=INVALID; ++i)
hegyi@28
   192
	{
hegyi@28
   193
	  Gdk::Color color;
hegyi@31
   194
ladanyi@91
   195
	  double w=actual_map[i];
hegyi@31
   196
hegyi@28
   197
	  if(max!=min)
hegyi@28
   198
	    {
hegyi@28
   199
	      color.set_rgb_p (0, 0, 100*(w-min)/(max-min));
hegyi@28
   200
	    }
hegyi@28
   201
	  else
hegyi@28
   202
	    {
hegyi@28
   203
	      color.set_rgb_p (0, 0, 100);
hegyi@28
   204
	    }
hegyi@28
   205
hegyi@28
   206
	  nodesmap[i]->property_fill_color_gdk().set_value(color);
hegyi@28
   207
	}
hegyi@28
   208
    }
hegyi@28
   209
  else
hegyi@28
   210
    {
hegyi@28
   211
      Gdk::Color color;
hegyi@31
   212
ladanyi@91
   213
      double w=actual_map[node];
hegyi@31
   214
hegyi@28
   215
      if(max!=min)
hegyi@28
   216
	{
hegyi@28
   217
	  color.set_rgb_p (0, 0, 100*(w-min)/(max-min));
hegyi@28
   218
	}
hegyi@28
   219
      else
hegyi@28
   220
	{
hegyi@28
   221
	  color.set_rgb_p (0, 0, 100);
hegyi@28
   222
	}
hegyi@28
   223
hegyi@28
   224
      nodesmap[node]->property_fill_color_gdk().set_value(color);
hegyi@28
   225
    }
hegyi@28
   226
  return 0;
hegyi@28
   227
};
hegyi@28
   228
alpar@62
   229
int GraphDisplayerCanvas::changeNodeText (std::string mapname, Node node)
hegyi@28
   230
{
hegyi@28
   231
hegyi@28
   232
  //the number in the map will be written on the node
hegyi@28
   233
  //EXCEPT when the name of the map is Text, because
hegyi@28
   234
  //in that case empty string will be written, because
hegyi@28
   235
  //that is the deleter map
hegyi@31
   236
hegyi@36
   237
  Graph::NodeMap<double> * actual_map=NULL;
hegyi@96
   238
  actual_map=((mytab.mapstorage).nodemap_storage)[mapname];
hegyi@28
   239
hegyi@28
   240
  if(node==INVALID)
hegyi@28
   241
    {
hegyi@96
   242
      for (NodeIt i((mytab.mapstorage).graph); i!=INVALID; ++i)
hegyi@28
   243
	{
hegyi@81
   244
	  nodemap_to_edit=mapname;
hegyi@81
   245
	  double number=(*actual_map)[i];
hegyi@45
   246
hegyi@81
   247
	  std::ostringstream ostr;
hegyi@81
   248
	  ostr << number;
hegyi@45
   249
	      
hegyi@81
   250
	  nodetextmap[i]->property_text().set_value(ostr.str());
hegyi@28
   251
	}
hegyi@28
   252
    }
hegyi@28
   253
  else
hegyi@28
   254
    {
hegyi@81
   255
      double number=(*actual_map)[node];
hegyi@45
   256
hegyi@81
   257
      std::ostringstream ostr;
hegyi@81
   258
      ostr << number;
hegyi@45
   259
	      
hegyi@81
   260
      nodetextmap[node]->property_text().set_value(ostr.str());
hegyi@28
   261
    }
hegyi@28
   262
  return 0;
hegyi@28
   263
};
hegyi@81
   264
hegyi@81
   265
int GraphDisplayerCanvas::resetNodeText (Node node)
hegyi@81
   266
{
hegyi@81
   267
hegyi@81
   268
  //the number in the map will be written on the node
hegyi@81
   269
  //EXCEPT when the name of the map is Text, because
hegyi@81
   270
  //in that case empty string will be written, because
hegyi@81
   271
  //that is the deleter map
hegyi@81
   272
hegyi@81
   273
  if(node==INVALID)
hegyi@81
   274
    {
hegyi@96
   275
      for (NodeIt i((mytab.mapstorage).graph); i!=INVALID; ++i)
hegyi@81
   276
	{
hegyi@81
   277
	  nodemap_to_edit="";
hegyi@81
   278
	  nodetextmap[i]->property_text().set_value("");
hegyi@81
   279
	}
hegyi@81
   280
    }
hegyi@81
   281
  else
hegyi@81
   282
    {
hegyi@81
   283
      nodetextmap[node]->property_text().set_value("");
hegyi@81
   284
    }
hegyi@81
   285
  return 0;
hegyi@81
   286
};