src/test/path_test.cc
author deba
Sun, 12 Sep 2004 19:32:21 +0000
changeset 830 89dfa3bece81
parent 820 a9b6a7f73895
child 831 b6ae3446098a
permissions -rw-r--r--
KeySet and ValueSet are inserted into the map structures.
They makes possible the iterating on the keys or values only.
hegyi@820
     1
#include <string>
hegyi@820
     2
#include <iostream>
hegyi@820
     3
//#include <hugo/path.h>
hegyi@820
     4
#include <hugo/skeletons/path.h>
hegyi@820
     5
#include <hugo/list_graph.h>
hegyi@820
     6
hegyi@820
     7
using namespace std;
hegyi@820
     8
using namespace hugo;
hegyi@820
     9
#ifdef SKELETON
hegyi@820
    10
using namespace skeleton;
hegyi@820
    11
#endif
hegyi@820
    12
hegyi@820
    13
bool passed = true;
hegyi@820
    14
hegyi@820
    15
void check(bool rc) {
hegyi@820
    16
  passed = passed && rc;
hegyi@820
    17
  if(!rc) {
hegyi@820
    18
    cout << "Test failed!" << endl;
hegyi@820
    19
  }
hegyi@820
    20
}
hegyi@820
    21
hegyi@820
    22
#ifdef DEBUG
hegyi@820
    23
const bool debug = true;
hegyi@820
    24
#else
hegyi@820
    25
const bool debug = false;
hegyi@820
    26
#endif
hegyi@820
    27
hegyi@820
    28
hegyi@820
    29
int main() {
hegyi@820
    30
hegyi@820
    31
  try {
hegyi@820
    32
hegyi@820
    33
    typedef ListGraph::Node Node;
hegyi@820
    34
    typedef ListGraph::Edge Edge;
hegyi@820
    35
hegyi@820
    36
    ListGraph G;
hegyi@820
    37
hegyi@820
    38
    Node s=G.addNode();
hegyi@820
    39
    Node v1=G.addNode();
hegyi@820
    40
    Node v2=G.addNode();
hegyi@820
    41
    Node v3=G.addNode();
hegyi@820
    42
    Node v4=G.addNode();
hegyi@820
    43
    Node t=G.addNode();
hegyi@820
    44
  
hegyi@820
    45
    Edge e1 = G.addEdge(s, v1);
hegyi@820
    46
    Edge e2 = G.addEdge(s, v2);
hegyi@820
    47
    Edge e3 = G.addEdge(v1, v2);
hegyi@820
    48
    Edge e4 = G.addEdge(v2, v1);
hegyi@820
    49
    Edge e5 = G.addEdge(v1, v3);
hegyi@820
    50
    Edge e6 = G.addEdge(v3, v2);
hegyi@820
    51
    Edge e7 = G.addEdge(v2, v4);
hegyi@820
    52
    Edge e8 = G.addEdge(v4, v3);
hegyi@820
    53
    Edge e9 = G.addEdge(v3, t);
hegyi@820
    54
    Edge e10 = G.addEdge(v4, t);
hegyi@820
    55
hegyi@820
    56
#ifdef DEBUG
hegyi@820
    57
    bool rc;
hegyi@820
    58
#endif
hegyi@820
    59
hegyi@820
    60
    {
hegyi@820
    61
      cout << "\n\n\nDirPath tesztelese...\n";
hegyi@820
    62
hegyi@820
    63
hegyi@820
    64
      cout << "Ures path letrehozasa" << endl;
hegyi@820
    65
#ifdef SKELETON
hegyi@820
    66
      typedef Path <ListGraph> DPath;
hegyi@820
    67
#else
hegyi@820
    68
      typedef DirPath<ListGraph> DPath;
hegyi@820
    69
#endif
hegyi@820
    70
      DPath P(G);
hegyi@820
    71
hegyi@820
    72
      cout << "P.length() == " << P.length() << endl;
hegyi@820
    73
      check(P.length() == 0);
hegyi@820
    74
hegyi@820
    75
#ifdef SKELETON
hegyi@820
    76
      cout << "P.tail() valid? " << (P.tail()!=INVALID) << endl;
hegyi@820
    77
      check(! (P.tail()!=INVALID));
hegyi@820
    78
#else
hegyi@820
    79
      cout << "P.tail() valid? " << (P.from()!=INVALID) << endl;
hegyi@820
    80
      check(! (P.to()!=INVALID));
hegyi@820
    81
#endif
hegyi@820
    82
      {
hegyi@820
    83
	cout << "Builder objektum letrehozasa" << endl;
hegyi@820
    84
	DPath::Builder B(P);
hegyi@820
    85
hegyi@820
    86
	cout << "Hozzaadunk az elejehez ket elet..." << endl;
hegyi@820
    87
	B.pushFront(e6);
hegyi@820
    88
	B.pushFront(e5);
hegyi@820
    89
	cout << "P.length() == " << P.length() << endl;
hegyi@820
    90
	check(P.length() == 0);
hegyi@820
    91
      
hegyi@820
    92
	cout << "Commitolunk..." << endl;
hegyi@820
    93
	B.commit();
hegyi@820
    94
hegyi@820
    95
	cout << "P.length() == " << P.length() << endl;
hegyi@820
    96
	check(P.length() == 2);
hegyi@820
    97
hegyi@820
    98
#ifdef SKELETON
hegyi@820
    99
	cout << "P.tail() valid? " << (P.tail()!=INVALID) << endl;
hegyi@820
   100
	check(P.tail()!=INVALID);
hegyi@820
   101
	cout << "P.tail()==v1 ? " << (P.tail()==v1) << endl;
hegyi@820
   102
	check(P.tail() == v1);
hegyi@820
   103
#else
hegyi@820
   104
	cout << "P.tail() valid? " << (P.from()!=INVALID) << endl;
hegyi@820
   105
	check(P.from()!=INVALID);
hegyi@820
   106
	cout << "P.tail()==v1 ? " << (P.from()==v1) << endl;
hegyi@820
   107
	check(P.from() == v1);
hegyi@820
   108
#endif
hegyi@820
   109
hegyi@820
   110
	// Na ja, ez igy nem igazi, mindket esetet le kene tesztelni,
hegyi@820
   111
	// de legalabb valami:
hegyi@820
   112
#ifdef DEBUG
hegyi@820
   113
	cout << "Hozzaadunk az elejehez egy nem illeszkedo elet..." << endl;
hegyi@820
   114
	rc = false;
hegyi@820
   115
	try {
hegyi@820
   116
	  B.pushFront(e3);
hegyi@820
   117
	}
hegyi@820
   118
	catch(const Exception &e) {
hegyi@820
   119
	  cout << "E: " << e.what() << endl;
hegyi@820
   120
	  rc = true;
hegyi@820
   121
	}
hegyi@820
   122
	check(rc);
hegyi@820
   123
#endif
hegyi@820
   124
hegyi@820
   125
	cout << "Hozzaadunk a vegehez ket elet..." << endl;
hegyi@820
   126
	B.pushBack(e7);
hegyi@820
   127
	B.pushBack(e8);
hegyi@820
   128
	cout << "P.length() == " << P.length() << endl;
hegyi@820
   129
	check(P.length() == 2);
hegyi@820
   130
      
hegyi@820
   131
	cout << "Es commitolunk...\n";
hegyi@820
   132
	B.commit();
hegyi@820
   133
      }
hegyi@820
   134
      cout << "P.length() == " << P.length() << endl;
hegyi@820
   135
      check(P.length() == 4);
hegyi@820
   136
hegyi@820
   137
#ifdef SKELETON
hegyi@820
   138
      cout << "P.head()==v3 ? " << (P.head()==v3) << endl;
hegyi@820
   139
      check(P.head() == v3);
hegyi@820
   140
#else
hegyi@820
   141
      cout << "P.head()==v3 ? " << (P.to()==v3) << endl;
hegyi@820
   142
      check(P.to() == v3);
hegyi@820
   143
#endif
hegyi@820
   144
hegyi@823
   145
#ifndef SKELETON
hegyi@820
   146
      cout << "Vegigiteralunk az eleken." << endl;
hegyi@820
   147
      typedef DPath::NodeIt NodeIt;
hegyi@820
   148
      typedef DPath::EdgeIt EdgeIt;
hegyi@820
   149
      EdgeIt e;
hegyi@820
   150
      int i=1;
hegyi@820
   151
      for(P.first(e); e!=INVALID; ++e, ++i) {
hegyi@820
   152
	cout << i << ". el: " <</* e << */endl;
hegyi@820
   153
      }
hegyi@823
   154
#endif
hegyi@820
   155
hegyi@820
   156
      // Na ja, ez igy nem igazi, mindket esetet le kene tesztelni,
hegyi@820
   157
      // de legalabb valami:
hegyi@820
   158
hegyi@820
   159
#ifdef DEBUG
hegyi@820
   160
      rc = false;
hegyi@820
   161
      try {
hegyi@820
   162
	cout << "Setting an edgeiter to a nonexistant edge." << endl;
hegyi@820
   163
	//P.nth(e,134);
hegyi@820
   164
	rc = !debug;
hegyi@820
   165
      }
hegyi@820
   166
      catch(const Exception &e) {
hegyi@820
   167
	cout << "E: " << e.what() << endl;
hegyi@820
   168
	rc = debug;
hegyi@820
   169
      }
hegyi@820
   170
      check(rc);
hegyi@820
   171
#endif
hegyi@820
   172
    }
hegyi@820
   173
hegyi@820
   174
  }
hegyi@820
   175
  catch(const std::exception &e) {
hegyi@820
   176
    cout << "Uncaught exception: " << e.what() << endl;
hegyi@820
   177
    return 1;
hegyi@820
   178
  }
hegyi@820
   179
  catch(...) {
hegyi@820
   180
    cout << "Something horrible happened: an exception which isn't "
hegyi@820
   181
	 << "std::exception" << endl;
hegyi@820
   182
    return 2;
hegyi@820
   183
  }
hegyi@820
   184
hegyi@820
   185
hegyi@820
   186
  cout << (passed ? "All tests passed." : "Some of the tests failed!!!")
hegyi@820
   187
       << endl;
hegyi@820
   188
hegyi@820
   189
  return passed ? 0 : 1;
hegyi@820
   190
}