src/work/deba/bin_heap.h
changeset 1365 c280de819a73
parent 1364 ee5959aa4410
child 1366 d00b85f8be45
     1.1 --- a/src/work/deba/bin_heap.h	Sun Apr 17 18:57:22 2005 +0000
     1.2 +++ /dev/null	Thu Jan 01 00:00:00 1970 +0000
     1.3 @@ -1,246 +0,0 @@
     1.4 -// -*- C++ -*- //
     1.5 -
     1.6 -/* FIXME: Copyright ... 
     1.7 - *
     1.8 - * This implementation is heavily based on STL's heap functions and
     1.9 - * the similar class by Alpar Juttner in IKTA...
    1.10 - */
    1.11 -
    1.12 -/******
    1.13 - *
    1.14 - * BinHeap<ItemType, PrioType, ItemIntMap, [PrioCompare]>
    1.15 - *
    1.16 - * Ez az osztaly item-prioritas parok tarolasara alkalmas binaris kupacot
    1.17 - * valosit meg.
    1.18 - * A kupacban legfolul mindig az a par talalhato, amiben a prioritas a
    1.19 - * legkisebb. (Gondolj a Dijkstra pont-tavolsag kupacara; igazabol ahhoz
    1.20 - * lett keszitve...)
    1.21 - *
    1.22 - * Megjegyzes: a kupacos temakorokben a prioritast kulcsnak szoktak nevezni,
    1.23 - * de mivel ez zavaro tud lenni a property-map-es kulcs-ertek szohasznalata
    1.24 - * miatt, megprobaltunk valami semleges elnevezeseket kitalalni.
    1.25 - *
    1.26 - * A hasznalatahoz szukseg van egy irhato/olvashato property_map-re, ami
    1.27 - * az itemekhez egy int-et tud tarolni (ezzel tudom megkeresni az illeto
    1.28 - * elemet a kupacban a csokkentes es hasonlo muveletekhez).
    1.29 - * A map-re csak referenciat tarol, ugy hogy a kupac elete folyan a map-nek
    1.30 - * is elnie kell. (???)
    1.31 - *
    1.32 - * Ketfele modon hasznalhato:
    1.33 - * Lusta mod:
    1.34 - * set(Item, Prio) metodussal pakolunk a kupacba,
    1.35 - * aztan o majd eldonti, hogy ez az elem mar benne van-e es ha igen, akkor
    1.36 - * csokkentettunk-e rajta, vagy noveltunk.
    1.37 - * Ehhez nagyon fontos, hogy az atadott property map inicializalva legyen
    1.38 - * minden szobajovo kulcs ertekre, -1 -es ertekkel!
    1.39 - * Es ilyen esetben a kulcsokrol lekerdezheto az allapotuk a state metodussal:
    1.40 - * (nem jart meg a kupacban PRE_HEAP=-1, epp a kupacban van IN_HEAP=0,
    1.41 - *  mar kikerult a kupacbol POST_HEAP=-2).
    1.42 - * Szoval ebben a modban a kupac nagyjabol hasznalhato property_map-kent, csak
    1.43 - * meg meg tudja mondani a "legkisebb" prioritasu elemet. De csak nagyjabol,
    1.44 - * hiszen a kupacbol kikerult elemeknek elvesz az ertekuk...
    1.45 - *
    1.46 - * Kozvetlen mod:
    1.47 - * push(Item, Prio) metodussal belerakunk a kupacba (ha az illeto kulcs mar
    1.48 - * benn volt, akkor gaz).
    1.49 - * increase/decrease(Item i, Prio new_prio) metodusokkal lehet
    1.50 - * novelni/csokkenteni az illeto elemhez tartozo prioritast. (Ha nem volt
    1.51 - * megbenne a kupacban az illeto elem, vagy nem abba az iranyba valtoztattad
    1.52 - * az erteket, amerre mondtad -- gaz).
    1.53 - *
    1.54 - * Termeszetesen a fenti ket modot ertelemszeruen lehet keverni.
    1.55 - * Ja es mindig nagyon gaz, ha belepiszkalsz a map-be, amit a kupac
    1.56 - * hasznal. :-))
    1.57 - *
    1.58 - *
    1.59 - * Bocs, most faradt vagyok, majd egyszer leforditom. (Misi)
    1.60 - *
    1.61 - */
    1.62 -
    1.63 -
    1.64 -#ifndef LEMON_BIN_HEAP_H
    1.65 -#define LEMON_BIN_HEAP_H
    1.66 -
    1.67 -///\ingroup auxdat
    1.68 -///\file
    1.69 -///\brief Binary Heap implementation.
    1.70 -
    1.71 -#include <vector>
    1.72 -#include <utility>
    1.73 -#include <functional>
    1.74 -
    1.75 -namespace lemon {
    1.76 -
    1.77 -  /// \addtogroup auxdat
    1.78 -  /// @{
    1.79 -
    1.80 -   /// A Binary Heap implementation.
    1.81 -  template <typename Item, typename Prio, typename ItemIntMap,
    1.82 -	    typename Compare = std::less<Prio> >
    1.83 -  class BinHeap {
    1.84 -
    1.85 -  public:
    1.86 -    typedef Item                             ItemType;
    1.87 -    // FIXME: stl-ben nem ezt hivjak value_type -nak, hanem a kovetkezot...
    1.88 -    typedef Prio                             PrioType;
    1.89 -    typedef std::pair<ItemType,PrioType>     PairType;
    1.90 -    typedef ItemIntMap                       ItemIntMapType;
    1.91 -    typedef Compare                          PrioCompare;
    1.92 -
    1.93 -    /**
    1.94 -     * Each Item element have a state associated to it. It may be "in heap",
    1.95 -     * "pre heap" or "post heap". The later two are indifferent from the
    1.96 -     * heap's point of view, but may be useful to the user.
    1.97 -     *
    1.98 -     * The ItemIntMap _should_ be initialized in such way, that it maps
    1.99 -     * PRE_HEAP (-1) to any element to be put in the heap...
   1.100 -     */
   1.101 -    ///\todo it is used nowhere
   1.102 -    ///
   1.103 -    enum state_enum {
   1.104 -      IN_HEAP = 0,
   1.105 -      PRE_HEAP = -1,
   1.106 -      POST_HEAP = -2
   1.107 -    };
   1.108 -
   1.109 -  private:
   1.110 -    std::vector<PairType> data;
   1.111 -    Compare comp;
   1.112 -    // FIXME: jo ez igy???
   1.113 -    ItemIntMap &iim;
   1.114 -
   1.115 -  public:
   1.116 -    BinHeap(ItemIntMap &_iim) : iim(_iim) {}
   1.117 -    BinHeap(ItemIntMap &_iim, const Compare &_comp) : comp(_comp), iim(_iim) {}
   1.118 -
   1.119 -
   1.120 -    int size() const { return data.size(); }
   1.121 -    bool empty() const { return data.empty(); }
   1.122 -
   1.123 -  private:
   1.124 -    static int parent(int i) { return (i-1)/2; }
   1.125 -    static int second_child(int i) { return 2*i+2; }
   1.126 -    bool less(const PairType &p1, const PairType &p2) const {
   1.127 -      return comp(p1.second, p2.second);
   1.128 -    }
   1.129 -
   1.130 -    int bubble_up(int hole, PairType p);
   1.131 -    int bubble_down(int hole, PairType p, int length);
   1.132 -
   1.133 -    void move(const PairType &p, int i) {
   1.134 -      data[i] = p;
   1.135 -      iim.set(p.first, i);
   1.136 -    }
   1.137 -
   1.138 -    void rmidx(int h) {
   1.139 -      int n = data.size()-1;
   1.140 -      if( h>=0 && h<=n ) {
   1.141 -	iim.set(data[h].first, POST_HEAP);
   1.142 -	if ( h<n ) {
   1.143 -	  bubble_down(h, data[n], n);
   1.144 -	}
   1.145 -	data.pop_back();
   1.146 -      }
   1.147 -    }
   1.148 -
   1.149 -  public:
   1.150 -    void push(const PairType &p) {
   1.151 -      int n = data.size();
   1.152 -      data.resize(n+1);
   1.153 -      bubble_up(n, p);
   1.154 -    }
   1.155 -    void push(const Item &i, const Prio &p) { push(PairType(i,p)); }
   1.156 -
   1.157 -    Item top() const {
   1.158 -      return data[0].first;
   1.159 -    }
   1.160 -    /// Returns the prio of the top element of the heap.
   1.161 -    Prio prio() const {
   1.162 -      return data[0].second;
   1.163 -    }
   1.164 -
   1.165 -    void pop() {
   1.166 -      rmidx(0);
   1.167 -    }
   1.168 -
   1.169 -    void erase(const Item &i) {
   1.170 -      rmidx(iim[i]);
   1.171 -    }
   1.172 -
   1.173 -    Prio operator[](const Item &i) const {
   1.174 -      int idx = iim[i];
   1.175 -      return data[idx].second;
   1.176 -    }
   1.177 -
   1.178 -    void set(const Item &i, const Prio &p) {
   1.179 -      int idx = iim[i];
   1.180 -      if( idx < 0 ) {
   1.181 -	push(i,p);
   1.182 -      }
   1.183 -      else if( comp(p, data[idx].second) ) {
   1.184 -	bubble_up(idx, PairType(i,p));
   1.185 -      }
   1.186 -      else {
   1.187 -	bubble_down(idx, PairType(i,p), data.size());
   1.188 -      }
   1.189 -    }
   1.190 -
   1.191 -    void decrease(const Item &i, const Prio &p) {
   1.192 -      int idx = iim[i];
   1.193 -      bubble_up(idx, PairType(i,p));
   1.194 -    }
   1.195 -    void increase(const Item &i, const Prio &p) {
   1.196 -      int idx = iim[i];
   1.197 -      bubble_down(idx, PairType(i,p), data.size());
   1.198 -    }
   1.199 -
   1.200 -    state_enum state(const Item &i) const {
   1.201 -      int s = iim[i];
   1.202 -      if( s>=0 )
   1.203 -	s=0;
   1.204 -      return state_enum(s);
   1.205 -    }
   1.206 -
   1.207 -  }; // class BinHeap
   1.208 -
   1.209 -  
   1.210 -  template <typename K, typename V, typename M, typename C>
   1.211 -  int BinHeap<K,V,M,C>::bubble_up(int hole, PairType p) {
   1.212 -    int par = parent(hole);
   1.213 -    while( hole>0 && less(p,data[par]) ) {
   1.214 -      move(data[par],hole);
   1.215 -      hole = par;
   1.216 -      par = parent(hole);
   1.217 -    }
   1.218 -    move(p, hole);
   1.219 -    return hole;
   1.220 -  }
   1.221 -
   1.222 -  template <typename K, typename V, typename M, typename C>
   1.223 -  int BinHeap<K,V,M,C>::bubble_down(int hole, PairType p, int length) {
   1.224 -    int child = second_child(hole);
   1.225 -    while(child < length) {
   1.226 -      if( less(data[child-1], data[child]) ) {
   1.227 -	--child;
   1.228 -      }
   1.229 -      if( !less(data[child], p) )
   1.230 -	goto ok;
   1.231 -      move(data[child], hole);
   1.232 -      hole = child;
   1.233 -      child = second_child(hole);
   1.234 -    }
   1.235 -    child--;
   1.236 -    if( child<length && less(data[child], p) ) {
   1.237 -      move(data[child], hole);
   1.238 -      hole=child;
   1.239 -    }
   1.240 -  ok:
   1.241 -    move(p, hole);
   1.242 -    return hole;
   1.243 -  }
   1.244 -
   1.245 -  ///@}
   1.246 -
   1.247 -} // namespace lemon
   1.248 -
   1.249 -#endif // BIN_HEAP_HH