1.1 --- a/src/include/bin_heap.hh Thu Mar 11 19:19:52 2004 +0000
1.2 +++ b/src/include/bin_heap.hh Thu Mar 11 19:24:28 2004 +0000
1.3 @@ -6,27 +6,27 @@
1.4
1.5 /******
1.6 *
1.7 - * BinHeap<KeyType, ValueType, KeyIntMap, [ValueCompare]>
1.8 + * BinHeap<ItemType, PrioType, ItemIntMap, [PrioCompare]>
1.9 *
1.10 - * Ez az osztaly kulcs-ertek parok tarolasara alkalmas binaris kupacot
1.11 + * Ez az osztaly item-prioritas parok tarolasara alkalmas binaris kupacot
1.12 * valosit meg.
1.13 - * A kupacban legfolul mindig az a par talalhato, amiben az _ertek_ a
1.14 + * A kupacban legfolul mindig az a par talalhato, amiben a prioritas a
1.15 * legkisebb. (Gondolj a Dijkstra pont-tavolsag kupacara; igazabol ahhoz
1.16 * lett keszitve...)
1.17 *
1.18 - * Megjegyzes: egy kicsit gyanus nekem, hogy a kupacos temakorben nem
1.19 - * azt hivjak kulcsnak, amit most en annak nevezek. :) En olyan
1.20 - * property_map -os ertelemben hasznalom.
1.21 + * Megjegyzes: a kupacos temakorokben a prioritast kulcsnak szoktak nevezni,
1.22 + * de mivel ez zavaro tud lenni a property-map-es kulcs-ertek szohasznalata
1.23 + * miatt, megprobaltunk valami semleges elnevezeseket kitalalni.
1.24 *
1.25 * A hasznalatahoz szukseg van egy irhato/olvashato property_map-re, ami
1.26 - * a kulcsokhoz egy int-et tud tarolni (ezzel tudom megkeresni az illeto
1.27 + * az itemekhez egy int-et tud tarolni (ezzel tudom megkeresni az illeto
1.28 * elemet a kupacban a csokkentes es hasonlo muveletekhez).
1.29 * A map-re csak referenciat tarol, ugy hogy a kupac elete folyan a map-nek
1.30 * is elnie kell. (???)
1.31 *
1.32 * Ketfele modon hasznalhato:
1.33 * Lusta mod:
1.34 - * put(Key, Value) metodussal pakolunk a kupacba,
1.35 + * set(Item, Prio) metodussal pakolunk a kupacba,
1.36 * aztan o majd eldonti, hogy ez az elem mar benne van-e es ha igen, akkor
1.37 * csokkentettunk-e rajta, vagy noveltunk.
1.38 * Ehhez nagyon fontos, hogy az atadott property map inicializalva legyen
1.39 @@ -35,15 +35,15 @@
1.40 * (nem jart meg a kupacban PRE_HEAP=-1, epp a kupacban van IN_HEAP=0,
1.41 * mar kikerult a kupacbol POST_HEAP=-2).
1.42 * Szoval ebben a modban a kupac nagyjabol hasznalhato property_map-kent, csak
1.43 - * meg meg tudja mondani a "legkisebb" erteku elemet. De csak nagyjabol,
1.44 + * meg meg tudja mondani a "legkisebb" prioritasu elemet. De csak nagyjabol,
1.45 * hiszen a kupacbol kikerult elemeknek elvesz az ertekuk...
1.46 *
1.47 * Kozvetlen mod:
1.48 - * push(Key, Value) metodussal belerakunk a kupacba (ha az illeto kulcs mar
1.49 + * push(Item, Prio) metodussal belerakunk a kupacba (ha az illeto kulcs mar
1.50 * benn volt, akkor gaz).
1.51 - * increase/decrease(Key k, Value new_value) metodusokkal lehet
1.52 - * novelni/csokkenteni az illeto kulcshoz tartozo erteket. (Ha nem volt meg
1.53 - * benne a kupacban az illeto kulcs, vagy nem abba az iranyba valtoztattad
1.54 + * increase/decrease(Item i, Prio new_prio) metodusokkal lehet
1.55 + * novelni/csokkenteni az illeto elemhez tartozo prioritast. (Ha nem volt
1.56 + * megbenne a kupacban az illeto elem, vagy nem abba az iranyba valtoztattad
1.57 * az erteket, amerre mondtad -- gaz).
1.58 *
1.59 * Termeszetesen a fenti ket modot ertelemszeruen lehet keverni.
1.60 @@ -65,24 +65,24 @@
1.61
1.62 namespace hugo {
1.63
1.64 - template <typename Key, typename Val, typename KeyIntMap,
1.65 - typename Compare = std::less<Val> >
1.66 + template <typename Item, typename Prio, typename ItemIntMap,
1.67 + typename Compare = std::less<Prio> >
1.68 class BinHeap {
1.69
1.70 public:
1.71 - typedef Key KeyType;
1.72 + typedef Item ItemType;
1.73 // FIXME: stl-ben nem ezt hivjak value_type -nak, hanem a kovetkezot...
1.74 - typedef Val ValueType;
1.75 - typedef std::pair<KeyType,ValueType> PairType;
1.76 - typedef KeyIntMap KeyIntMapType;
1.77 - typedef Compare ValueCompare;
1.78 + typedef Prio PrioType;
1.79 + typedef std::pair<ItemType,PrioType> PairType;
1.80 + typedef ItemIntMap ItemIntMapType;
1.81 + typedef Compare PrioCompare;
1.82
1.83 /**
1.84 - * Each Key element have a state associated to it. It may be "in heap",
1.85 + * Each Item element have a state associated to it. It may be "in heap",
1.86 * "pre heap" or "post heap". The later two are indifferent from the
1.87 * heap's point of view, but may be useful to the user.
1.88 *
1.89 - * The KeyIntMap _should_ be initialized in such way, that it maps
1.90 + * The ItemIntMap _should_ be initialized in such way, that it maps
1.91 * PRE_HEAP (-1) to any element to be put in the heap...
1.92 */
1.93 enum state_enum {
1.94 @@ -95,11 +95,11 @@
1.95 std::vector<PairType> data;
1.96 Compare comp;
1.97 // FIXME: jo ez igy???
1.98 - KeyIntMap &kim;
1.99 + ItemIntMap &iim;
1.100
1.101 public:
1.102 - BinHeap(KeyIntMap &_kim) : kim(_kim) {}
1.103 - BinHeap(KeyIntMap &_kim, const Compare &_comp) : comp(_comp), kim(_kim) {}
1.104 + BinHeap(ItemIntMap &_iim) : iim(_iim) {}
1.105 + BinHeap(ItemIntMap &_iim, const Compare &_comp) : comp(_comp), iim(_iim) {}
1.106
1.107
1.108 int size() const { return data.size(); }
1.109 @@ -117,13 +117,13 @@
1.110
1.111 void move(const PairType &p, int i) {
1.112 data[i] = p;
1.113 - kim.put(p.first, i);
1.114 + iim.set(p.first, i);
1.115 }
1.116
1.117 void rmidx(int h) {
1.118 int n = data.size()-1;
1.119 if( h>=0 && h<=n ) {
1.120 - kim.put(data[h].first, POST_HEAP);
1.121 + iim.set(data[h].first, POST_HEAP);
1.122 if ( h<n ) {
1.123 bubble_down(h, data[n], n);
1.124 }
1.125 @@ -137,13 +137,13 @@
1.126 data.resize(n+1);
1.127 bubble_up(n, p);
1.128 }
1.129 - void push(const Key &k, const Val &v) { push(PairType(k,v)); }
1.130 + void push(const Item &i, const Prio &p) { push(PairType(i,p)); }
1.131
1.132 - Key top() const {
1.133 + Item top() const {
1.134 // FIXME: test size>0 ?
1.135 return data[0].first;
1.136 }
1.137 - Val topValue() const {
1.138 + Prio topPrio() const {
1.139 // FIXME: test size>0 ?
1.140 return data[0].second;
1.141 }
1.142 @@ -152,38 +152,38 @@
1.143 rmidx(0);
1.144 }
1.145
1.146 - void erase(const Key &k) {
1.147 - rmidx(kim.get(k));
1.148 + void erase(const Item &i) {
1.149 + rmidx(iim.get(i));
1.150 }
1.151
1.152 - const Val get(const Key &k) const {
1.153 - int idx = kim.get(k);
1.154 + const Prio get(const Item &i) const {
1.155 + int idx = iim.get(i);
1.156 return data[idx].second;
1.157 }
1.158 - void put(const Key &k, const Val &v) {
1.159 - int idx = kim.get(k);
1.160 + void set(const Item &i, const Prio &p) {
1.161 + int idx = iim.get(i);
1.162 if( idx < 0 ) {
1.163 - push(k,v);
1.164 + push(i,p);
1.165 }
1.166 - else if( comp(v, data[idx].second) ) {
1.167 - bubble_up(idx, PairType(k,v));
1.168 + else if( comp(p, data[idx].second) ) {
1.169 + bubble_up(idx, PairType(i,p));
1.170 }
1.171 else {
1.172 - bubble_down(idx, PairType(k,v), data.size());
1.173 + bubble_down(idx, PairType(i,p), data.size());
1.174 }
1.175 }
1.176
1.177 - void decrease(const Key &k, const Val &v) {
1.178 - int idx = kim.get(k);
1.179 - bubble_up(idx, PairType(k,v));
1.180 + void decrease(const Item &i, const Prio &p) {
1.181 + int idx = iim.get(i);
1.182 + bubble_up(idx, PairType(i,p));
1.183 }
1.184 - void increase(const Key &k, const Val &v) {
1.185 - int idx = kim.get(k);
1.186 - bubble_down(idx, PairType(k,v), data.size());
1.187 + void increase(const Item &i, const Prio &p) {
1.188 + int idx = iim.get(i);
1.189 + bubble_down(idx, PairType(i,p), data.size());
1.190 }
1.191
1.192 - state_enum state(const Key &k) const {
1.193 - int s = kim.get(k);
1.194 + state_enum state(const Item &i) const {
1.195 + int s = iim.get(i);
1.196 if( s>=0 )
1.197 s=0;
1.198 return state_enum(s);