src/work/graph_concept.txt
author deba
Sun, 12 Sep 2004 19:32:21 +0000
changeset 830 89dfa3bece81
permissions -rw-r--r--
KeySet and ValueSet are inserted into the map structures.
They makes possible the iterating on the keys or values only.
     1 ETIK-OL-NOLIB-NEGRES full feature graph minimum concept. 
     2 
     3  Regota filozunk rajta hogy hogy is kene kinezni a fent emlitett concept-nek, 
     4 most 1 egesz konkret javaslatot irnek. A fo cel, hogy lenyegeben 
     5 minden operaciot a graf vegezzen, es az iteratorok csak vmi leiro szerepet 
     6 toltsenek be. Azt is megfigyeltuk, hogy a fo technikai nehezseg, hogy a c++ 
     7 nem tud a visszateresi ertek alapjan megkulonboztetni fuggvenyeket. Ennek 
     8 megfeleloen 2 javaslatot irok most. Az egyikben a fv altal kiszamolt erteket 
     9 az egyik operandusban kapjuk vissza, a masikban egy tag-template specializacip 
    10 eredmenyekent balra adja vissza a cuccot. Nehol referencia van irva ahol nem 
    11 kell, ezen ne tessek fonnakadni.
    12 
    13 class Graph;
    14 
    15 class NodeIt;      
    16 trivialis node iterator, csak cimezni lehet vele, pl property vectort
    17 class EachNodeIt;
    18 node iterator a graf pontjainak bejarasara, NodeIt-e konvertalhato
    19 
    20 class EdgeIt;
    21 trivialis edge iterator, csak cimezni lehet vele, pl property vectort
    22 class EachEdgeIt;
    23 edge iterator a graf osszes elenek bejarasara
    24 class OutEdgeIt;
    25 edge iterator 1 pont ki eleinek bejarasara, EdgeIt-e konvertalhato
    26 class InEdgeIt;
    27 edge iterator 1 pont be eleinek bejarasara, EdgeIt-e konvertalhato
    28 class SymEdgeIt;
    29 edge iterator 1 pont be es ki eleinek bejarasara, EdgeIt-e konvertalhato
    30 
    31 Az iteratorok ures konstruktorai invalid iteratort konstrualnak. 
    32 
    33 template<typename ValueType> class NodeMap;
    34 template<typename ValueType> class EdgeMap;
    35 
    36 Graph();
    37 default constructor
    38     
    39 A kovetkezo cuccokbol kell valasztani:
    40 
    41 NodeIt tail(const EdgeIt) const;
    42 NodeIt head(const EdgeIt) const;
    43 
    44 NodeIt aNode(const OutEdgeIt) const;
    45 NodeIt aNode(const InEdgeIt) const;
    46 NodeIt aNode(const SymEdgeIt) const;
    47 az out, in or sym edge iterator rogzitett pontjara ad 1 NodeIt-t
    48 
    49 NodeIt bNode(const OutEdgeIt) const;
    50 NodeIt bNode(const InEdgeIt) const;
    51 NodeIt bNode(const SymEdgeIt) const;
    52 az out, in or sym edge iterator nem rogzitett pontjara ad 1 NodeIt-t
    53 
    54 EachNodeIt first<EachNodeIt>() const;
    55 EachEdgeIt first<EachEdgeIt>() const;
    56 OutEdgeIt first<OutEdgeIt>(const NodeIt) const; 
    57 InEdgeIt first<InEdgeIt>(const NodeIt) const; 
    58 SymEdgeIt first<SymEdgeIt>(const NodeIt) const; 
    59 EachNodeIt get<EachNodeIt>(const NodeIt) const; ??? konverzio miatt
    60 EachEdgeIt get<EachEdgeIt>(const EdgeIt) const; ??? konverzio miatt
    61 OutEdgeIt get<OutEdgeIt>(const NodeIt, const EdgeIt) const; ??? konverzio miatt
    62 InEdgeIt get<InEdgeIt>(const NodeIt, const EdgeIt) const; ??? konverzio miatt
    63 SymEdgeIt get<SymEdgeIt>(const NodeIt, const EdgeIt) const; ??? konverzio miatt
    64 
    65 A masik lehetoseg pedig:
    66 
    67 void getTail(NodeIt&, const EdgeIt) const;
    68 void getHead(NodeIt&, const EdgeIt) const;
    69 
    70 void getANode(NodeIt&, const OutEdgeIt) const;
    71 void getANode(NodeIt&, const InEdgeIt) const;
    72 void getANode(NodeIt&, const SymEdgeIt) const;
    73    
    74 void getBNode(NodeIt&, const OutEdgeIt) const;
    75 void getBNode(NodeIt&, const InEdgeIt) const;
    76 void getBNode(NodeIt&, const SymEdgeIt) const;
    77 
    78 void getFirst(EachNodeIt&) const;
    79 void getFirst(EachEdgeIt&) const;
    80 void getFirst(OutEdgeIt&, const NodeIt) const;
    81 void getFirst(InEdgeIt&, const NodeIt) const;
    82 void getFirst(SymEdgeIt&, const NodeIt) const;
    83 void get(EachNodeIt&, const NodeIt) const; ??? konverzio miatt
    84 void get(EachEdgeIt&, const EdgeIt) const; ??? konverzio miatt
    85 void get(OutEdgeIt&, const NodeIt, const EdgeIt) const; ??? konverzio miatt
    86 void get(InEdgeIt&, const NodeIt, const EdgeIt) const; ??? konverzio miatt
    87 void get(SymEdgeIt&, const NodeIt, const EdgeIt) const; ??? konverzio miatt
    88 
    89 Itt er veget az alternativ ize.
    90 
    91 Pontok azonositasara de meginkabb property vectorokhoz:
    92 
    93 int id(const NodeIt&) const;
    94 int id(const EdgeIt&) const;
    95 
    96 int nodeNum() const;
    97 int edgeNum() const;
    98 
    99 Pontok es elek hozzaadasanak metodusai:
   100 
   101 NodeIt addNode();
   102 EdgeIt addEdge(const NodeIt, const NodeIt);
   103 
   104 void deleteNode(const NodeIt);
   105 void deleteEdge(const EdgeIt);
   106 
   107 void setTail(const NodeIt); vagy void setTail(NodeIt); nem tom
   108 void setHead(const NodeIt); vagy void setHead(NodeIt); nem tom
   109 
   110 Hogy konnyebb legyen a progikat tesztelni, nehany stream utasitas:
   111 ezek nem a ListGraph metodusai
   112 
   113 friend std::ostream& operator<<(std::ostream&, const NodeIt&);
   114 friend std::ostream& operator<<(std::ostream&, const EdgeIt&);
   115 
   116 AZ iteratorok leptetesere ket lehetoseg van, az iterator ++ operatora, a 
   117 masik pedig 
   118 It G.next(It) const;
   119 const G.next(const It) const; 
   120 It& G.setNext(It&) const; G.goNext(It&) const; G.moveNext(It&) const; mi a jobb szo?
   121 
   122 Kerdes: A bool valid()-nak ki kell-e jelenteni magarol, hogy const??
   123 NodeIt metodusai:
   124 NodeIt();
   125 bool valid() const;
   126 ezek nem tagfuggvenyek:
   127 friend bool operator==(const NodeIt&, const NodeIt&);
   128 friend bool operator!=(const NodeIt&, const NodeIt&);
   129     
   130 EachNodeIt metodusai:
   131 ez publikusan szarmazik a NodeIt-bol, tehat a fentiek is.
   132 EachNodeIt();
   133 EachNodeIt& operator++();
   134 
   135 EdgeIt metodusai:
   136 EdgeIt();
   137 bool valid() const;
   138 ezek nem tagfvek:
   139 friend bool operator==(const EdgeIt&, const EdgeIt&);
   140 friend bool operator!=(const EdgeIt&, const EdgeIt&);
   141 ujra tagfv-ek.
   142    
   143 EachEdgeIt metodusai:
   144 EdgeIt-bol szarmazik
   145 EachEdgeIt();
   146 EachEdgeIt& operator++();
   147  
   148 OutEdgeIt metodusai:
   149 EdgeIt-bol szarmazik
   150 OutEdgeIt();
   151 OutEdgeIt& operator++();
   152  
   153 InEdgeIt metodusai: 
   154 EdgeIt-bol szarmazik
   155 InEdgeIt();
   156 InEdgeIt& operator++();
   157 
   158 SymEdgeIt metodusai:
   159 EdgeIt-bol szarmazik
   160 SymEdgeIt();
   161 SymEdgeIt& operator++();
   162 		
   163 Ami itt kovetkezik az mar nem lenyeg, sot valtozni fog.
   164 
   165 Node propery array-okrol:
   166 
   167 template <typename ValueType>
   168 class NodeMap; 
   169 
   170 metodusok:
   171 
   172 NodeMap(const Graph&);
   173 NodeMap(const Graph&, const ValueType);
   174 void set(Graph::NodeIt, const ValueType);
   175 //void put(Graph::NodeIt, const ValueType);
   176 ValueType get(Graph::NodeIt) const;
   177 
   178 Ugyanez edge_property_array-okkal
   179 
   180 template <typename ValueType>
   181 class EdgeMap;
   182 
   183 EdgeMap(const Graph&);
   184 EdgeMap(const Graph&, const ValueType);
   185 void set(Graph::EdgeIt, const ValueType);
   186 //void put(Graph::EdgeIt, const ValueType);
   187 ValueType get(Graph::EdgeIt) const;
   188 
   189 marci@cs.elte.hu