# HG changeset patch # User jacint # Date 1079811582 0 # Node ID 132dd3eb0f338b6ec13ca9bbfcd687404753e9a5 # Parent 5964f1c64ca19c44d3a28ad581b4353eb7671a97 *** empty log message *** diff -r 5964f1c64ca1 -r 132dd3eb0f33 src/work/jacint/bin_heap.hh --- a/src/work/jacint/bin_heap.hh Sat Mar 20 17:01:45 2004 +0000 +++ /dev/null Thu Jan 01 00:00:00 1970 +0000 @@ -1,233 +0,0 @@ -/* FIXME: Copyright ... - * - * This implementation is heavily based on STL's heap functions and - * the similar class by Alpar Juttner in IKTA... - */ - -/****** - * - * BinHeap - * - * Ez az osztaly kulcs-ertek parok tarolasara alkalmas binaris kupacot - * valosit meg. - * A kupacban legfolul mindig az a par talalhato, amiben az _ertek_ a - * legkisebb. (Gondolj a Dijkstra pont-tavolsag kupacara; igazabol ahhoz - * lett keszitve...) - * - * Megjegyzes: egy kicsit gyanus nekem, hogy a kupacos temakorben nem - * azt hivjak kulcsnak, amit most en annak nevezek. :) En olyan - * property_map -os ertelemben hasznalom. - * - * A hasznalatahoz szukseg van egy irhato/olvashato property_map-re, ami - * a kulcsokhoz egy int-et tud tarolni (ezzel tudom megkeresni az illeto - * elemet a kupacban a csokkentes es hasonlo muveletekhez). - * A map-re csak referenciat tarol, ugy hogy a kupac elete folyan a map-nek - * is elnie kell. (???) - * - * Ketfele modon hasznalhato: - * Lusta mod: - * put(Key, Value) metodussal pakolunk a kupacba, - * aztan o majd eldonti, hogy ez az elem mar benne van-e es ha igen, akkor - * csokkentettunk-e rajta, vagy noveltunk. - * Ehhez nagyon fontos, hogy az atadott property map inicializalva legyen - * minden szobajovo kulcs ertekre, -1 -es ertekkel! - * Es ilyen esetben a kulcsokrol lekerdezheto az allapotuk a state metodussal: - * (nem jart meg a kupacban PRE_HEAP=-1, epp a kupacban van IN_HEAP=0, - * mar kikerult a kupacbol POST_HEAP=-2). - * Szoval ebben a modban a kupac nagyjabol hasznalhato property_map-kent, csak - * meg meg tudja mondani a "legkisebb" erteku elemet. De csak nagyjabol, - * hiszen a kupacbol kikerult elemeknek elvesz az ertekuk... - * - * Kozvetlen mod: - * push(Key, Value) metodussal belerakunk a kupacba (ha az illeto kulcs mar - * benn volt, akkor gaz). - * increase/decrease(Key k, Value new_value) metodusokkal lehet - * novelni/csokkenteni az illeto kulcshoz tartozo erteket. (Ha nem volt meg - * benne a kupacban az illeto kulcs, vagy nem abba az iranyba valtoztattad - * az erteket, amerre mondtad -- gaz). - * - * Termeszetesen a fenti ket modot ertelemszeruen lehet keverni. - * Ja es mindig nagyon gaz, ha belepiszkalsz a map-be, amit a kupac - * hasznal. :-)) - * - * - * Bocs, most faradt vagyok, majd egyszer leforditom. (Misi) - * - */ - - -#ifndef BIN_HEAP_HH -#define BIN_HEAP_HH - -#include -#include -#include - -namespace hugo { - - template > - class BinHeap { - - public: - typedef Key KeyType; - // FIXME: stl-ben nem ezt hivjak value_type -nak, hanem a kovetkezot... - typedef Val ValueType; - typedef std::pair PairType; - typedef KeyIntMap KeyIntMapType; - typedef Compare ValueCompare; - - /** - * Each Key element have a state associated to it. It may be "in heap", - * "pre heap" or "post heap". The later two are indifferent from the - * heap's point of view, but may be useful to the user. - * - * The KeyIntMap _should_ be initialized in such way, that it maps - * PRE_HEAP (-1) to any element to be put in the heap... - */ - enum state_enum { - IN_HEAP = 0, - PRE_HEAP = -1, - POST_HEAP = -2 - }; - - private: - std::vector data; - Compare comp; - // FIXME: jo ez igy??? - KeyIntMap &kim; - - public: - BinHeap(KeyIntMap &_kim) : kim(_kim) {} - BinHeap(KeyIntMap &_kim, const Compare &_comp) : comp(_comp), kim(_kim) {} - - - int size() const { return data.size(); } - bool empty() const { return data.empty(); } - - private: - static int parent(int i) { return (i-1)/2; } - static int second_child(int i) { return 2*i+2; } - bool less(const PairType &p1, const PairType &p2) { - return comp(p1.second, p2.second); - } - - int bubble_up(int hole, PairType p); - int bubble_down(int hole, PairType p, int length); - - void move(const PairType &p, int i) { - data[i] = p; - kim.set(p.first, i); - } - - void rmidx(int h) { - int n = data.size()-1; - if( h>=0 && h<=n ) { - kim.set(data[h].first, POST_HEAP); - if ( h0 ? - return data[0].first; - } - Val topValue() const { - // FIXME: test size>0 ? - return data[0].second; - } - - void pop() { - rmidx(0); - } - - void erase(const Key &k) { - rmidx(kim[k]); - } - - Val operator[](const Key &k) const { - int idx = kim[k]; - return data[idx].second; - } - - void put(const Key &k, const Val &v) { - int idx = kim[k]; - if( idx < 0 ) { - push(k,v); - } - else if( comp(v, data[idx].second) ) { - bubble_up(idx, PairType(k,v)); - } - else { - bubble_down(idx, PairType(k,v), data.size()); - } - } - - void decrease(const Key &k, const Val &v) { - int idx = kim[k]; - bubble_up(idx, PairType(k,v)); - } - void increase(const Key &k, const Val &v) { - int idx = kim[k]; - bubble_down(idx, PairType(k,v), data.size()); - } - - state_enum state(const Key &k) const { - int s = kim[k]; - if( s>=0 ) - s=0; - return state_enum(s); - } - - }; // class BinHeap - - - template - int BinHeap::bubble_up(int hole, PairType p) { - int par = parent(hole); - while( hole>0 && less(p,data[par]) ) { - move(data[par],hole); - hole = par; - par = parent(hole); - } - move(p, hole); - return hole; - } - - template - int BinHeap::bubble_down(int hole, PairType p, int length) { - int child = second_child(hole); - while(child < length) { - if( less(data[child-1], data[child]) ) { - --child; - } - if( !less(data[child], p) ) - goto ok; - move(data[child], hole); - hole = child; - child = second_child(hole); - } - child--; - if( child