*** empty log message ***
authorjacint
Sat, 20 Mar 2004 19:39:42 +0000
changeset 219132dd3eb0f33
parent 218 5964f1c64ca1
child 220 7deda4d6a07a
*** empty log message ***
src/work/jacint/bin_heap.hh
     1.1 --- a/src/work/jacint/bin_heap.hh	Sat Mar 20 17:01:45 2004 +0000
     1.2 +++ /dev/null	Thu Jan 01 00:00:00 1970 +0000
     1.3 @@ -1,233 +0,0 @@
     1.4 -/* FIXME: Copyright ... 
     1.5 - *
     1.6 - * This implementation is heavily based on STL's heap functions and
     1.7 - * the similar class by Alpar Juttner in IKTA...
     1.8 - */
     1.9 -
    1.10 -/******
    1.11 - *
    1.12 - * BinHeap<KeyType, ValueType, KeyIntMap, [ValueCompare]>
    1.13 - *
    1.14 - * Ez az osztaly kulcs-ertek parok tarolasara alkalmas binaris kupacot
    1.15 - * valosit meg.
    1.16 - * A kupacban legfolul mindig az a par talalhato, amiben az _ertek_ a
    1.17 - * legkisebb. (Gondolj a Dijkstra pont-tavolsag kupacara; igazabol ahhoz
    1.18 - * lett keszitve...)
    1.19 - *
    1.20 - * Megjegyzes: egy kicsit gyanus nekem, hogy a kupacos temakorben nem
    1.21 - * azt hivjak kulcsnak, amit most en annak nevezek. :) En olyan 
    1.22 - * property_map -os ertelemben hasznalom.
    1.23 - *
    1.24 - * A hasznalatahoz szukseg van egy irhato/olvashato property_map-re, ami
    1.25 - * a kulcsokhoz egy int-et tud tarolni (ezzel tudom megkeresni az illeto
    1.26 - * elemet a kupacban a csokkentes es hasonlo muveletekhez).
    1.27 - * A map-re csak referenciat tarol, ugy hogy a kupac elete folyan a map-nek
    1.28 - * is elnie kell. (???)
    1.29 - *
    1.30 - * Ketfele modon hasznalhato:
    1.31 - * Lusta mod:
    1.32 - * put(Key, Value) metodussal pakolunk a kupacba,
    1.33 - * aztan o majd eldonti, hogy ez az elem mar benne van-e es ha igen, akkor
    1.34 - * csokkentettunk-e rajta, vagy noveltunk.
    1.35 - * Ehhez nagyon fontos, hogy az atadott property map inicializalva legyen
    1.36 - * minden szobajovo kulcs ertekre, -1 -es ertekkel!
    1.37 - * Es ilyen esetben a kulcsokrol lekerdezheto az allapotuk a state metodussal:
    1.38 - * (nem jart meg a kupacban PRE_HEAP=-1, epp a kupacban van IN_HEAP=0,
    1.39 - *  mar kikerult a kupacbol POST_HEAP=-2).
    1.40 - * Szoval ebben a modban a kupac nagyjabol hasznalhato property_map-kent, csak
    1.41 - * meg meg tudja mondani a "legkisebb" erteku elemet. De csak nagyjabol,
    1.42 - * hiszen a kupacbol kikerult elemeknek elvesz az ertekuk...
    1.43 - *
    1.44 - * Kozvetlen mod:
    1.45 - * push(Key, Value) metodussal belerakunk a kupacba (ha az illeto kulcs mar
    1.46 - * benn volt, akkor gaz).
    1.47 - * increase/decrease(Key k, Value new_value) metodusokkal lehet
    1.48 - * novelni/csokkenteni az illeto kulcshoz tartozo erteket. (Ha nem volt meg
    1.49 - * benne a kupacban az illeto kulcs, vagy nem abba az iranyba valtoztattad
    1.50 - * az erteket, amerre mondtad -- gaz).
    1.51 - *
    1.52 - * Termeszetesen a fenti ket modot ertelemszeruen lehet keverni.
    1.53 - * Ja es mindig nagyon gaz, ha belepiszkalsz a map-be, amit a kupac
    1.54 - * hasznal. :-))
    1.55 - *
    1.56 - *
    1.57 - * Bocs, most faradt vagyok, majd egyszer leforditom. (Misi)
    1.58 - *
    1.59 - */
    1.60 -
    1.61 -
    1.62 -#ifndef BIN_HEAP_HH
    1.63 -#define BIN_HEAP_HH
    1.64 -
    1.65 -#include <vector>
    1.66 -#include <utility>
    1.67 -#include <functional>
    1.68 -
    1.69 -namespace hugo {
    1.70 -
    1.71 -  template <typename Key, typename Val, typename KeyIntMap,
    1.72 -	    typename Compare = std::less<Val> >
    1.73 -  class BinHeap {
    1.74 -
    1.75 -  public:
    1.76 -    typedef Key	             KeyType;
    1.77 -    // FIXME: stl-ben nem ezt hivjak value_type -nak, hanem a kovetkezot...
    1.78 -    typedef Val              ValueType;
    1.79 -    typedef std::pair<KeyType,ValueType>     PairType;
    1.80 -    typedef KeyIntMap        KeyIntMapType;
    1.81 -    typedef Compare          ValueCompare;
    1.82 -
    1.83 -    /**
    1.84 -     * Each Key element have a state associated to it. It may be "in heap",
    1.85 -     * "pre heap" or "post heap". The later two are indifferent from the
    1.86 -     * heap's point of view, but may be useful to the user.
    1.87 -     *
    1.88 -     * The KeyIntMap _should_ be initialized in such way, that it maps
    1.89 -     * PRE_HEAP (-1) to any element to be put in the heap...
    1.90 -     */
    1.91 -    enum state_enum {
    1.92 -      IN_HEAP = 0,
    1.93 -      PRE_HEAP = -1,
    1.94 -      POST_HEAP = -2
    1.95 -    };
    1.96 -
    1.97 -  private:
    1.98 -    std::vector<PairType> data;
    1.99 -    Compare comp;
   1.100 -    // FIXME: jo ez igy???
   1.101 -    KeyIntMap &kim;
   1.102 -
   1.103 -  public:
   1.104 -    BinHeap(KeyIntMap &_kim) : kim(_kim) {}
   1.105 -    BinHeap(KeyIntMap &_kim, const Compare &_comp) : comp(_comp), kim(_kim) {}
   1.106 -
   1.107 -
   1.108 -    int size() const { return data.size(); }
   1.109 -    bool empty() const { return data.empty(); }
   1.110 -
   1.111 -  private:
   1.112 -    static int parent(int i) { return (i-1)/2; }
   1.113 -    static int second_child(int i) { return 2*i+2; }
   1.114 -    bool less(const PairType &p1, const PairType &p2) {
   1.115 -      return comp(p1.second, p2.second);
   1.116 -    }
   1.117 -
   1.118 -    int bubble_up(int hole, PairType p);
   1.119 -    int bubble_down(int hole, PairType p, int length);
   1.120 -
   1.121 -    void move(const PairType &p, int i) {
   1.122 -      data[i] = p;
   1.123 -      kim.set(p.first, i);
   1.124 -    }
   1.125 -
   1.126 -    void rmidx(int h) {
   1.127 -      int n = data.size()-1;
   1.128 -      if( h>=0 && h<=n ) {
   1.129 -	kim.set(data[h].first, POST_HEAP);
   1.130 -	if ( h<n ) {
   1.131 -	  bubble_down(h, data[n], n);
   1.132 -	}
   1.133 -	data.pop_back();
   1.134 -      }
   1.135 -    }
   1.136 -
   1.137 -  public:
   1.138 -    void push(const PairType &p) {
   1.139 -      int n = data.size();
   1.140 -      data.resize(n+1);
   1.141 -      bubble_up(n, p);
   1.142 -    }
   1.143 -    void push(const Key &k, const Val &v) { push(PairType(k,v)); }
   1.144 -
   1.145 -    Key top() const {
   1.146 -      // FIXME: test size>0 ?
   1.147 -      return data[0].first;
   1.148 -    }
   1.149 -    Val topValue() const {
   1.150 -      // FIXME: test size>0 ?
   1.151 -      return data[0].second;
   1.152 -    }
   1.153 -
   1.154 -    void pop() {
   1.155 -      rmidx(0);
   1.156 -    }
   1.157 -
   1.158 -    void erase(const Key &k) {
   1.159 -      rmidx(kim[k]);
   1.160 -    }
   1.161 -
   1.162 -    Val operator[](const Key &k) const {
   1.163 -      int idx = kim[k];
   1.164 -      return data[idx].second;
   1.165 -    }
   1.166 -    
   1.167 -    void put(const Key &k, const Val &v) {
   1.168 -      int idx = kim[k];
   1.169 -      if( idx < 0 ) {
   1.170 -	push(k,v);
   1.171 -      }
   1.172 -      else if( comp(v, data[idx].second) ) {
   1.173 -	bubble_up(idx, PairType(k,v));
   1.174 -      }
   1.175 -      else {
   1.176 -	bubble_down(idx, PairType(k,v), data.size());
   1.177 -      }
   1.178 -    }
   1.179 -
   1.180 -    void decrease(const Key &k, const Val &v) {
   1.181 -      int idx = kim[k];
   1.182 -      bubble_up(idx, PairType(k,v));
   1.183 -    }
   1.184 -    void increase(const Key &k, const Val &v) {
   1.185 -      int idx = kim[k];
   1.186 -      bubble_down(idx, PairType(k,v), data.size());
   1.187 -    }
   1.188 -
   1.189 -    state_enum state(const Key &k) const {
   1.190 -      int s = kim[k];
   1.191 -      if( s>=0 )
   1.192 -	s=0;
   1.193 -      return state_enum(s);
   1.194 -    }
   1.195 -
   1.196 -  }; // class BinHeap
   1.197 -
   1.198 -  
   1.199 -  template <typename K, typename V, typename M, typename C>
   1.200 -  int BinHeap<K,V,M,C>::bubble_up(int hole, PairType p) {
   1.201 -    int par = parent(hole);
   1.202 -    while( hole>0 && less(p,data[par]) ) {
   1.203 -      move(data[par],hole);
   1.204 -      hole = par;
   1.205 -      par = parent(hole);
   1.206 -    }
   1.207 -    move(p, hole);
   1.208 -    return hole;
   1.209 -  }
   1.210 -
   1.211 -  template <typename K, typename V, typename M, typename C>
   1.212 -  int BinHeap<K,V,M,C>::bubble_down(int hole, PairType p, int length) {
   1.213 -    int child = second_child(hole);
   1.214 -    while(child < length) {
   1.215 -      if( less(data[child-1], data[child]) ) {
   1.216 -	--child;
   1.217 -      }
   1.218 -      if( !less(data[child], p) )
   1.219 -	goto ok;
   1.220 -      move(data[child], hole);
   1.221 -      hole = child;
   1.222 -      child = second_child(hole);
   1.223 -    }
   1.224 -    child--;
   1.225 -    if( child<length && less(data[child], p) ) {
   1.226 -      move(data[child], hole);
   1.227 -      hole=child;
   1.228 -    }
   1.229 -  ok:
   1.230 -    move(p, hole);
   1.231 -    return hole;
   1.232 -  }
   1.233 -
   1.234 -} // namespace hugo
   1.235 -
   1.236 -#endif // BIN_HEAP_HH